Jeg skal på tur!

Hjemmetræning; med vægte

Sved i stuen? Ja tak!

Naturligvis har et fitnesscenter flere muligheder for træning i både regulering af øvelser og styrken af dem, men det er også muligt at få godt gang i kroppen hjemme på stuegulvet.
Her er mit forslag til et kort helkropsprogram, der får banket de store muskler igennem og giver dig en let gang træning. Lidt har altid ret! Det er, efter min mening, bedre at træne hjemme i 30 min. end det er at ligge de 30 min ekstra på sofaen om aftenen 😉
Nu er jeg så heldig at kunne låne kettelbells og vægte af min søde overbo Nina, men jeg skal selv have købt nogle tungere vægte at have stående herhjemme. 
Husk at varme op inden du løfter vægte, så løb en tur rundt om blokken, hop på stedet eller gå en powerwalk på 30 min.
Kettlebell svings, jeg lavede 3×7, men håber snart at blive stærkere til 3×10
En klassisk lunge hvor kettlebell løftes modsat det ben der er bøjet. Her kan jeg kun lave 3×4 på hvert ben fordi min hofte endnu ikke er stærk nok, men jeg ville anbefale andre at lave 3×10
Så er det arme og ryg! Den er naturligvis ideel på en træningsbænk, men kan laves på en stol, bare spænd godt op i maven og hold ryggen ret under løftet. Laves 3×12
Tricep extension 3×10
Siddende skulder pres. Udgangsstillingen er 90 grader, derefter skubbes vægtene op mod loftet og tilbage til udgangsstillingen igen. 3×12
Klassisk bicep curl, 3×10
Sideløft. Hold maven godt spændt under hele øvelsen. 3×12
I morgen laver jeg et indlæg om hvilke ting der er gode at have derhjemme hvis du vil i gang med hjemmetræningen!
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Jeg skal på tur!