Lowcarb opskrift: Wannabe Oreo cupcakes med Cookies n cream Questbar!

Legday: rekord i squat og dødløft!

Yes! Kender i den helt fantastiske følelse af at have presset sig selv til træning og bare mærket kroppen arbejde? Jeg elsker den følelse! Især når det drejer sig om mine ben. Jeg har aldrig kunne træne særlig meget underkrop pga mine dårlige hofter og derfor har en decideret “legday” hørt til sjældenhederne. Mine ben har altid enten været lidt slaskede og alt for tynde eller til den bløde side med lidt ekstra polstring 😉

Efter jeg har startet mit forløb hos Amanda Louise og målrettet træner mod bikinifitness 2015, så har jeg lært at elske min bendag hver uge. I starten var det både pinligt og anstrengende ikke at kunne få noget vægt på øvelserne, og meget frustrerende at mærke hvor lidt styrke der reelt var i de små stænger.

Der er stadig meget lang vej for mig før jeg har en fast bagdel og stærke, tonede lår, men jeg er længere end jeg nogensinde har været! Det er så vigtigt at huske, at alle resultater er individuelle og relative. Husk at dine resultater er flotte for DIG, lad vær med at sammenligne dig for meget med andre hvis det gør dig negativ over dine egne fremskridt.  Ros dig selv og tæl hvert fremskridt!

Min personlige rekord blev slået til bendagen og jeg squatter nu 4×10 med 35 kg, dødløfter 4×10 med 35 kg og tager 4×10 i benpres med 80 kg. Det er muligvis barnemad for nogle, men for mig og mine hofter er det en kæmpe sejr!

Der begynder så småt at komme lidt fylde på stængerne!

Træner du ben? Og husker du at rose dig selv?

   

4 kommentarer

  • Hvor er det sejt Anna! Og du er bare så god til at rose dig selv!
    Det kunne jeg godt blive bedre til 🙂

    Man kan tydeligt se det på dine ben! Der ser skide godt ud!

    Jeg er stadig selv igang kun med full body når jeg træner. Jeg synes jeg har svært ved at finde nogle øvelser til f.eks. kun legday. Så ender det med jeg kun er i trænings centeret 20-25 minutter 😉

    Hilsen
    Simone
    http://fitandlovinit.bloggersdelight.dk/

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Wonderwomanwannabe

    Hej Simone. Tusind tak, det er virkelig noget jeg har arbejdet på længe og fortsat prøver dagligt at blive bedre til. Det er sgu ikke nemt, men det er så fedt når det lykkedes at finde det positive og huske at rose sig selv 🙂
    Jeg har før skrevet om mit benprogram, men kan godt uddybe det i et indlæg hvis det er? Hvordan klarer du doms og restitution ved full body?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sådan super godt gået Anna 😀
    Det er bare så fedt at mærke fremskridt og føle hvordan man rykker sine grænser.

    Elsker også ben dag, og dagene efter 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Wonderwomanwannabe

    Ha ha, dagene efter er det bedste.. eller ikke 😉 Men giver dig helt ret, det er fedt at mærke det virker! 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Lowcarb opskrift: Wannabe Oreo cupcakes med Cookies n cream Questbar!