En dag i mad: planlagt!

Varier din mad: overnight oats med hindbær og vanilje!

Er det svært at overskue den helt store morgenmad mandag morgen når vækkeuret ringer?

På en kostplan kan det være ret begrænset hvor mange variationsmuligheder man har i forhold til hvilke madvarer man bruger i sit køkken. Der er tilgengæld ingen begrænsninger på kreativitet, så jeg har sat mig som projekt at lave en masse forskellige udgaver af måltider – med relativt få ingredienser. Læs første del om at variere morgenmaden HER.

Igen står den på morgenmadsvariation, inspireret af en utrolig tidlig forelæsning jeg havde i sidste uge. Derfor fornemmede jeg en sandsynlighed for stor morgentræthed og ledte derfor efter et alternativ til min klassiske havregrød. Det blev til de efterhånden hypede “over night oats”. Og lækkert blev det!

Du skal bruge alle ingredienser til din normale havregrød (gryn, vand, proteinpulver, fiberhusk), men i stedet for at lave det i en gryde, så putter du alle de kolde ingredienser i en tupperware og hælder din yndlingstopping på. Derefter er det i køleskabet natten over.

overnight2

Når du så står om morgenen på vej ud af døren med trætte øjne, så er det bare gribe i køleskabet og finde den morgenmad frem – den er jo allerede i en tupperware klar til dig!

Jeg blandede min grød med vaniljeproteinpulver og toppede med lækre hindbær og mandler. Jeg lavede også en version til min veninde og det vakte lykke!

overnight

Har du prøvet overnight oats?

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

En dag i mad: planlagt!