Skal der være et mål med træningen?

Varier din mad: havregrød med grøntsager!

Lyder det for mærkeligt? Det syntes jeg også første gang jeg hørte om konceptet med at rive rå grøntsager i havregrød, men min veninde fik mig overbevist. Det smager fantastisk og er en virkelig god måde at få ekstra vitaminer ind i kosten i form af grøntsager.

Her er den meget simple opskrift:

  • Kog havregrød som du plejer
  • Riv 1/2 squash og 1 lille rødbede ned i grøden og kog det op
  • Tilføj lidt kanel eller sødemiddel

Toppings kan varieres i det uendelige, her brugte jeg frosne hindbær, mandler og vaniljeproteinpulver. Det ligner (og smager) som ægte prinsessegrød!

morgenmad

Et lille tip fra min veninde, der der langdistanceløber og ønsker at tage lidt på i vægt, er at røre grøden op med 2 hele æg, en klat skyr og tilføje flere kerner til toppingen for at få nogle ekstra kalorier.

Og så lige en lille opfordring: husk nu hvor vigtigt det er at spise og at spise nok! I starten af mit forløb med en kostplan kunne jeg næsten ikke spise det hele, men nu er jeg sulten inden hvert måltid og har også dage hvor jeg spiser mere! Det kan virke overvældende med store mængder mad, men kroppen arbejder også på højtryk når man træner og man kan jo ikke bygge et flot hus uden masser af mursten, vel? 😉 Hvis målet er at opbygge muskler, så skal der energi på tanken!

Kunne du finde på at prøve den form for sunde morgenmad?

   

5 kommentarer

  • Tak for en super lækker blog Anna , det er inspirende at læse hver gang , og godt du lige minder mig om det med at spise nok når du træner , synes tit det er et problem at de dage jeg træner får jeg ikke nok mad , og de dage hvor jeg ikke træner kan jeg bare spise nonstop 😉 hvad angår grød , har jeg virkelig er anstrengt forhold til det , men vil virkelig gerne lære at spise det , måske rødbedegrød er vejen frem

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Wonderwomanwannabe

      Hej Malene 🙂 Tusind tak for din ros, det betyder rigtig meget for mig at du er glad for at læse med og kan blive inspireret af nogle af de ting jeg skriver 😀 Hvis du ikke er fan af grød, så ville jeg ikke starte med rødbedde hvis det var mig 😉 Måske skal du starte med en sødere grød med ren rå kakao og peanutbutter eller hakkede mandler og frugt? Ellers må du lave samme udgave med skyr og lade mig vide om det smager godt! 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nu spiser jeg jo ikke korn, men dette er intet mindre end en fantastisk idé! 🙂 Mon man kan lave en chia/kokosgrød variant.. 😛
    Og hvem elsker ikke lyserød mad.. 😉

    KH. Katrine

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Wonderwomanwannabe

      Ha ha, præcis.. kan det gøres pink, så skal det gøres pink! 😀 Jeg tror helt sikkert der kunne laves en helt lowcarb variant, det må vi da begge prøve at eksperimentere med 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • […] Grøden kan nu serveres med alverdens topping i form af chutney, nødder, peanutbutter, frugt eller endda revet grøntsager. […]

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Skal der være et mål med træningen?