Dagens træning: legday med Anne Sofie

Inspiration til lynhurtig og lowcarb aftensmad: burger aften!

Der findes tusind opskrifter på lowcarb, glutenfri burgerboller og de smager fantastisk, er lækre at have og… tager også ret lang tid at lave, ik? Lad os være ærlige, det er bare ikke altid at overskuddet i hverdagen er til både at skære grøntsager, stege bøffer OG bage boller. Eller er det bare mig? 😉

Ikke desto mindre smager burgere bare virkelig godt og nogle gange er det netop den slags comfort food som kan redde en lidt travl og dum dag.  Heldigvis kan det både laves sundt, lækkert og lyn hurtigt! Og ser denne tallerken ikke fristende ud?

Det lækreste tilbehør til din burgerbøf

Start med at sætte din ovn til 200 grader varmluft. Skræl et par søde kartofler og skær dem i grove skiver. Krydr med salt/peber og smæk i ovnen. Til at gøre dem selskab i ovnen kan du smide et par hele røde peberfrugter ind.

Imens dine grøntsager bager i ovnen, så blender du 1 avocado med 2 spsk skyr, 1 hvidløg. saften fra en citron og salt/peber. Det sætter du på bordet så det kan stå og trække smag imens du former og steger dine bøffer.

Når bøfferne hygger sig på en varm pande, så snitter du et kvart hvidkål i grove stykker og river 2-3 gulerødder. Tilsæt 4-5 spsk skyr, resten af saftens fra din citron, lidt stevia (eller andet sødemiddel) og godt med salt/peber.

Nu er du ved at være klar og mangler bare lidt salatblade, eventuelt lidt frisk rødløg eller hvad med ketchup? Du kan enten gribe efter en Heinz i køleskabet eller, hvis du er på sukkerfriapril, så kan du lynhurtigt smække din egen ketchup sammen. En dåse tomatkoncentrat, salt/peber, 1 lille hvidløg, oregano, lidt vand og lidt sødemiddel.

Så er du klar til at nyde din burger deluxe med minimum arbejdsindsats!

Hvad er dit yndlingstilbehør til din burger? 😀

   

5 kommentarer

  • Hold da op et festfyrværkeri af mad. Det varer vist ikke længe før det skal på menuen herhjemme – især med den sukkerfri ketchup!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Wonderwomanwannabe

      Det var virkelig også et festmåltid – og så på en hverdag! 😀 Jeg kan anbefale dig at lave den ketchup, det tog 5 min og løftede hele min burger oplevelse 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sarah

    Elsker bare burger! Men som du også siger så tager det bare lang tid at bage glutenfri/low carb boller selv så det bliver enormt svært at gøre til hverdags mad lige pludselig.
    Jeg har haft rigtig gode resultater med grillede/stegte portabello svampe som “bolle”. De smager vildt godt, og mætter også meget 🙂

    Din sukkerfri ketchup er lige i øjet, har kigget langt efter kærestens ketchup de sidste par dage, så jeg skal da lave min egen 🙂

    Tak for god mad inspiration.

    Sarah
    Fitnessbambi.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Wonderwomanwannabe

      Hej Sarah! Det bliver nemlig nogle gange lidt for besværligt at stå med bagværk til hverdag og nogle gange vil man bare gerne have en hurtig, men lækker og sund løsning. Det lyder top lækkert med store svampe som “burger boller” og det er også noget hurtigere end lige at bage sine egne boller 😉 Tusind tak for tippet! Jeg er glad for at du kan bruge inspirationen, selv har jeg virkelig følt mig reddet af den sukkerfri ketchup, der heldigvis kan laves på 5 min 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • […] blevet mindet om et rigtig godt alternativ til burger boller da jeg læste Annas blog indlæg om en “Hurtig og lowcarb, bruger aften”. Nemlig Portobello […]

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dagens træning: legday med Anne Sofie