Guide: Sund i lufthavnen - Danmark vs. Udlandet

Gæsteblog: Sund mor med fuldtidsjob – op på hesten igen!

Jeg håber i tager godt imod mine gæstebloggere de næste par dage. Personligt synes jeg det er rigtig fedt med flere historier og tanker om krop, træning og sundhed, så jeg håber også i har lyst til at læse med. I disse dage hygger jeg mig i Canada med min fars bryllup, familie jeg ikke har set i 2 år og gåture i naturen. Derfor overtager Nina i dag bloggen med hendes tanker om sundhed i en travl hverdag.

På den igen – det der med træning og sundhed

 Min hverdag pryder for det meste med sundhed i form af sund mad, motion på trapper (mange gange i løbet af en dag) og en god cykeltur til og fra arbejde hver dag i 5. gear. Jeg har flere gange tidligere i både korte og lange perioder, kørt faste madplaner og fastlagte træningsdage som har fungeret rigtig godt for mig.

 Nu har jeg været inde i en lang periode hvor jeg slet ikke har haft energien til bare at tænke på træning, ja jeg er jo nærmest kørt død bare ved at overveje om jeg skulle løbe en tur eller gå ind og lave cirkeltræning  og der er nok røget en del mere sukker og hvidt brød (nam nam) indenbords end der burde!  Nu lyder det som en dum undskyldning, og HEY, det er det nok også, men har haft mega travlt med fuldtidsjob og  videreuddannelse, for ikke at nævne at der oven i hatten kommer 2 børn og en mand med.

Men nu har jeg sagt til mig selv at det skal være! Det sidste mavefedt skal væk, lårene strammes op og der skal markeres nogle lækre overarme.

Hvordan skal det klares?

Jeg har til at starte med aftalt med min mand at han skal træne cirkeltræning med mig 2-3 gange om ugen og derudover skal jeg løbe 2 gange om ugen hvoraf den ene af gangene bliver før træningen herhjemme.

Jeg har altid været tilhænger af hjemmetræning selvom jeg i en lang periode gik i det der hed SATS… elskede at gå på hold. Hjemmetræning er bedst til mig da jeg i et træningscenter som sagt er bedst til holdtræning og tiderne passer bare dårligt ind i mit familie- og arbejdsliv.  Der er en god omgang hjemmetræning mere passende for mig som travl familiemor for ikke at nævne at det kun koster tid.

Det kræver selvfølgelig, at man har hjemmeudstyret i orden og dét har vi heldigvis i form af forskellige størrelse kettlebells, forskellige håndvægte, vægtstang med skiver, sjippetorv og vigtigst af alt, egen vægt som er god til mavebøjninger, armbøjninger osv J

Mit problem er ikke om jeg tør tro på at jeg kan få den krop jeg gerne vil, for det VED jeg at jeg kan for har gjort det mange gange. Problemet er at så snart man svækker på kvaliteten af mad og træning så ses det desværre meget hurtigt på kroppen hvor i mod dét at få bygget en flot krop op tager lang tid. Det er dét jeg synes er så unfair ved det hele.. at der ikke helt klart er den gyldne mellemvej men at man er nød til at være STÆRK psykisk så man kan opretholde den gode stil

Findes der gode trænings/sundhedsråd råd til en mor der arbejder 37 timer, går i skole 7 timer og har 2 unger på 3,5 og 7 år + en mand der skal have opmærksomhed? Jeg ved der er andre seje mødre der kan derude – kan i ryste lidt i posen og sende det min vej 🙂

// Nina

bloglovin_annawarrington
   

2 kommentarer

  • Det er dæleme en god post Nina, man tak for at dele dine tanker, jeg synes du har helt ret 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Tak for kommentaren. Det er sgu så vanskeligt at ville nå det hele som fuldtids-alting 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Guide: Sund i lufthavnen - Danmark vs. Udlandet