Gæsteblog: Sund mor med fuldtidsjob - op på hesten igen!

Slip af med jetlag: join a gym!

Efter lidt over et døgn på farten med flyture, en lang mellemlanding og transport til og fra lufthavnen, der kan selv den gladeste krop være en smule træt. Jeg har jo lige rejst fra København til Vancouver for at tilbringe de næste par uger, men mange af jer skal sikkert også på sommerferie. Og hvordan undgår man så at bruge flere af de sparsomme feriedage på jetlag?

Dette plejer at virke for mig, men vi er jo alle forskellige 🙂

  • Følg døgnrytmen der hvor du lander! Uanset hvor træt du er, så læg dig IKKE til at sove før det er aften det sted du lander. Ellers forstyrrer du din døgnrytme og søvn endnu mere
  • Sørg for spise lidt ekstra mad, gerne lidt ekstra nødder. Din krop er træt og dit blodsukkerniveau er sikkert også forstyrret efter rejsen. Så undgår du også at falde i junkfood fælden fordi du er træt
  • Stå op til normaltid dagen efter du lander uanset hvor træt du er og foretag dig gerne noget aktivt.
  • Følger du en kur eller kostplan, så giv dig selv lidt råderum. Det er ikke sikkert du kan få havregryn ned hvis din døgnrytme er sat til aftensmad. Det er heller ikke sikkert det er muligt for dig at skaffe dit mad lige når du lander grundet ekstra transport eller ventetid – gå efter “bedste bud” der hvor du er og få noget i maven. Det er altid bedre end McD 😉

Det er måske ikke det bedste råd i verden, men jeg valgte at stå tidligt op og tage hen til det nærmeste lokale fitnesscenter dagen efter jeg landede. Min krop var stiv og træt efter de mange timer i et flysæde og jeg trængte til at løfte noget tungt!

Hvordan klarer du jetlag når du rejser?

bloglovin_annawarrington
   

3 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Gæsteblog: Sund mor med fuldtidsjob - op på hesten igen!