En uge i Loaded Gym - træning med de hardcore!

Inspiration til sund og nem aftensmad!

På opfordring af en læser kommer her nogle bud på nem og sund aftensmad. Det kan være nemmere at dele opskrifter på kager, proteinbarer osv. men realiteten er jo, at langt de fleste måltider ikke kan bestå af kage – desværre! Jeg er stor fortaler for, at man bager sundt hjemmebag og bruger som mellemmåltider før/efter træning eller til en god film om aftenen, men de “rigtige” måltider er nu engang vigtigst.

Jeg deler sjældent min aftens eller frokostmåltider, da de ærlig talt ikke er så spændende. Som regel har jeg en form for protein og bygger retten op omkring kød og/eller æg, en masse grøntsager, lidt nødder og en form for kulhydrat efter træning. Bum. Ikke så meget fancy der. Det er vigtigste for mig, at det er nemt, praktisk og sundt. MEN: derfor kan man jo godt lave nogle retter som er lidt mere spændende en kogt brocolli og tør kylling!

Nemme, hurtige og sunde retter til hverdag:

Moussaka med fedtfattigt oksekød vendt i tomatkoncentrat, hvidløg og rødløg, “plader” af aubergine og squash og en lækker creme af skyr/hytteost med salt og peber. Bagt i ovnen i 25 min.

Lynstegt kylling i kokoksolie med sukkerfri hotsauce, grønne grøntsager og blomkålsris (fintrevet/hakket blomkål overhældt med kogende vand og vredet tørt)

Okekødsfrikadeller med masser af krydderier steg på en mellemvarm pande og dertil brugt som fyld i sprød hvidkålswrap med salat, agurk, løg og en skyrcreme med frisk limesaft, hvidløg, salt og peber.

Og sidst på måneden… Tun lynstegt med timian, salt, peber og resterne af køleskabsskuffens grøntsager. Serveret med soyabønne-pasta (glutenfrit og højt proteinindhold, kan købes i store supermarkeder) og hytteost på toppen.

Hvad er dine bedste tips til sund og nem hverdagsmad?

bloglovin_annawarrington
   

4 kommentarer

  • Linda

    Super inspiration, Anna! Lige sådan noget jeg kunne bruge! Skal da helt sikkert lige ha handlet ind så jeg kan prøve nogle af dem 🙂
    Det behøver jo ikke være kedeligt, selvom det er sundt 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Wonderwomanwannabe

      Skønt du kan bruge det! 😀 Og nej, det behøver ikke være kedeligt bare fordi det skal gå stærkt og være sundt 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Linda

    Super lækker inspiration, Anna! 🙂
    Lige sådan nogle opskrifter jeg kunne bruge.
    Hvordan er målene på din moussaka? 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Wonderwomanwannabe

      Tusind tak, det er dejligt du kan bruge inspirationen 😀 Jeg brugte en pakke magert oksekød (450 gram), en hel aubergine og en hel squash, ca 200 gram hytteost og måske 2 spsk skyr med top 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

En uge i Loaded Gym - træning med de hardcore!