En dag i mad: uden sødemidler eller proteinpulver

Motivationstip: Lav delmål med træningen!

De store mål kender vi alle: tab x antal kilo, løb et marathon, få et sixpack osv. De store mål er gode at have, synes jeg, da de kan være langsigtet motivation og noget at stræbe efter. Problemet er lidt, at de helt store mål ofte kan synes langt ude i horisonten på en helt almindelig hverdag. Det kan betyde at man (læs: jeg) godt mangle et skud motivation til min træning lige netop den dag – hvad kæmper jeg for i dag, lige nu?

Beoynce booty og pull ups

Derfor har jeg indført forskellige små delmål med min træning som jeg kan stræbe efter på lidt kortere sigt. Jeg ved at andre har ét delmål af gangen og så rykker de videre når de hver især er opnået. For mig virker det bedre med flere delmål som jeg løbende arbejder på, men det er individuelt.

De sidste par uger har jeg for eksempel virkelig givet den gas med min balle/booty træning, jeg har nemlig et ønske om en større bagdel ala Beoynce 😉 Det har jeg gjort ved at indføre flere mindre øvelser på mit benprogram og sørget for fuld fokus på at holde spændingen i hele øvelsen, hver gentagelse og hvert sæt.

Et lidt mere konkret og målbart mål er, at kunne lave pullups ved egen hånd! De små elastikker er super smarte og man øger naturligvis stadig sin styrke, men åh.. hvor gad jeg godt være stærk nok til at kunne hive mig selv op ved egen kraft! Jeg er rykket fra den største til mindste elastik, men der er stadig et stykke vej endnu. Mit nuværende delmål hedder: Lav 5 pullups uden elastik!

Har du delmål med din træning?

 

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

En dag i mad: uden sødemidler eller proteinpulver