Morgentræning: Hvad spiser du inden?

Nem hverdagsmad: Torsk på 3 måder!

Fisk er sundt og godt, men kan desværre være noget af en investering. Jeg er på SU og selvom mad er en høj prioritet i mit budget, så har jeg desværre ikke råd til fisk flere gange om ugen – udover tun 😉

Det er vigtigt for mig, at det fisk jeg spiser rent faktisk indeholde de vitaminer som de burde og derfor spiser jeg eksempelvis ikke pangasius filet. Det er billigt, men det indeholder en masse affaldsstoffer og ikke særlig meget næring. Så spiser jeg hellere kylling endnu en dag og venter på at noget lækrere fisk er på tilbud.

Personligt bryder jeg mig ikke så meget om torsk (eller andet hvid fisk) i wokretter, da det fine kød hurtigt bliver trevlet og uden smag når det blandes for meget med andet. Det er der naturligvis delte meninger om, og elsker du torsk med kokosmælk i karry, så be my guest 😉 Jeg ender tit med at lave torsk i ovnen, så derfor arbejder jeg meget med forskellige smagsindtryk for at det ikke bliver kedeligt!

Torsk med rå grøntsager og mandler

Start med at stege din torsk på en pande med lidt olivenolie i ca. 5-7 min på hver side. Tilføj salt/peber og en smule karry. Personligt synes jeg, at torsk er bedst når det ikke får alt for mange krydderier, men hver sin smag. Læg din torskefilet ovenpå en tallerken fyldt med sprøde, rå grøntsager og slut af med hakkede mandler. Det hele tager max 20 min at lave og smager rigtig skønt! Billedet yder ikke retten retfærdighed, men jeg var sulten og så gik det lidt stærkt med skarpheden i billedet – beklager! Jeg lover den smager bedre end den ser ud 😉

Torsk med hytteost, onvbagte tomater og oregano

Læg torsken i sølvpapir med lidt knust hvidløg, salt og peber. Lav dine yndlingsgrøntsager på en bageplade ved siden af. Her har jeg skiver af aubergine, hele cherrytomater, gulerødder i skiver og rødløg. Det hele toppes direkte på bagepladen med klatter af hytteost, tomatkoncentrat og rigeligt med oregano, salt/peber og chilliflager. Hele herligheden bages ved ca 200 grader varmluft i 20-25 min alt efter hvor gyldne du kan li dine grøntsager. Fisken skal nok ud efter 20 min, da den ellers kan blive tør.

Torsk med bønnefritter, sprøde kikærter og rosmarin

Torsken laves igen i sølvpapir og bages i ca. 20 min ved 200 grader varmluft. Denne gang er der udeladt hvidløg og er kun krydret med salt/peber og rosmarin. Ved siden af tilberedes bønnefritter på en bageplade sammen med en dåse kikærter der er kogte. De skal ca bage i 25-30 min eller indtil det hele ser dejlig sprødt ud. Ved siden af har jeg bagt et halvt rødløg og lidt peberfrugt, men der kan du jo bare bruge hvad du har i køleskabet.

Er du til fisk? Og hvordan tilbereder du din?

bloglovin_annawarrington
   

2 kommentarer

  • Heidi

    det ser rigtig lækkert ud – men dine portioner ser ret store ud eller tager jeg fejl? hvordan bedømmer du kcal i maden ?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Wonderwomanwannabe

      Ha ha, du har ret – jeg spiser store portioner! Da jeg startede med at træne så meget som jeg gør nu, i januar, troede jeg aldrig at jeg kunne spise så store mængder mad, men min træner forsikrede mig om, at det ikke ville blive et problem. Hun har ret 😉 Til aftensmad spiser jeg typisk kun kød og grøntsager, samt eventuelt lidt mandler. Det er ca. 150 gram kylling eller oksekød og ca. 200 gram hvis det er hvid fisk. Derudover fylder jeg op med en hel masse grøntsager som jeg ikke vejer, så der spiser jeg indtil jeg er mæt. Fedt i form af mandler eller kulhydrater (hvis jeg har trænet sent om eftermiddagen og spiser aftensmad lige efter) de bliver typisk vejet og regnet ind i regnskabet, men det gør grøntsager ikke. Og jeg kan godt li at være mæt 😛

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Morgentræning: Hvad spiser du inden?