Tag ikke dit helbred for givet! Update på nystartet løbetræning

Dagens træning af ben og booty!

Et par stærke lår med tydelige markeringer og en rund, fyldig og fast bagdel står ret så højt på min personlige ønskeliste lige pt! Derfor skal der spises masser af mad og trænes fokuseret når programmet siger: legday!

Bentræning er på mit program en gang om ugen, da jeg kører et 4 splitprogram med en dag dedikeret til ben og booty. Senere i mit forløb kommer bliver programmet delt op så de forskellige muskler i underkroppen rammes på 2 forskellige dage i løbet af ugen. Det lader jeg være op til min træner Amanda og naturligvis min egen krop. Det er vigtigt for mig at udvikle mig og blive stærkere, men det er langt vigtigere at min krop kan følge med og jeg ikke får skader.

Dagens træning:

Det var en okay dag for mine hofter og led, men jeg havde ikke sovet særlig meget natten før og valgte derfor ikke at køre max vægt i sidste sæt i nogle af øvelserne. Jeg vurderede, at det var bedre at have fokus på teknikken og komme igennem hele træningen med god kontrol og energi. Så nej, jeg løfter ikke super tungt, men det er okay! Jeg bliver nemlig stille og roligt stærkere alligevel.

Hvordan tæsker du dine stænger?

bloglovin_annawarrington
   

6 kommentarer

  • Hej Hej..

    Kunne du være interesseret i at være med i en Knæk Cancer indsamling for bloggere???
    http://jeasblanketanker.blogspot.dk/2014/10/danske-bloggere-samler-ind.html

    Knus Jeanette <3

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • AnnaWarrington

    Hej Jeanette.

    Det kan du tro jeg vil! Jeg tjekker det ud med det samme 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cecilie

    Hej Anna
    Når du laver klassisk back squat, gør du så som vist i videoen? Jeg synes nemlig, at det ligner, at pigen som demonstrere, at hendes knæ går udad og at hun går langt under 90 grader vinkel. Gør du også sådan? Eller går du til 90 grader og så med dine knæ pegende fremad?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • AnnaWarrington

      Hej Cecilie. Jeg fandt faktisk bare en video af en pige der udfører squat, da der jo er 1000 forskellige teknikker til netop den øvelse og jeg tror det gælder om at prøve sig frem (evt. i sammen med en træner eller fys) om hvilken teknik der passer til én selv. Jeg laver den personligt ikke til under 90 grader, da jeg ikke kan holde mine hofter stabile hvis jeg kommer langt under 90 grader. Og mine knæ peger fremad 🙂
      God weekend! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ida Marie

      Bare en lille note til Cecilie 🙂
      Det er ikke et problem at dine knæ går ud over dine fødder (lang knævandring) og at dine fødder peger en anelse udad, ikke hvis man ser på det fra vægtløftning og crossfittens side. Vigtigst er, aktivt, at presse knæene udad, have vægten på hælene, samt spænde op i ens core! Og hvis man har smidighed til at komme under 90 grader er det super godt – ass to the grass 😀
      Men videoer på youtube, samt dygtige instruktører, er vejen frem 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • AnnaWarrington

      Tusind tak for input Ida Marie 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Tag ikke dit helbred for givet! Update på nystartet løbetræning