En dag i mad - Sådan fordeler jeg mine enegikilder!

Tag ikke dit helbred for givet! Update på nystartet løbetræning

Jeg er begyndt i løbetræning for nybegyndere til Iforms Hjerteløb d. 25 oktober – som jo er lige rundt om hjørnet! Den sidste måned har jeg powerwalket 1-2 gange om ugen og eksperimenteret med let løb i korte intervaller.

Hvordan går det så med den løbetræning?

Ærlighed er en vigtig del af hvad jeg gerne vil formidle på bloggen og derfor melder jeg ud:

Jeg går hele vejen. Alle 5 km!

Min krop vil ikke være med til de små intervaller med løb og jeg vælger at lytte frem for at presse. Mit helbred er i sidste ende vigtigere end min stolthed! Disse 2 billeder er taget med præcis 1 år og 1 uges mellemrum. Fra blege kinder og krykker i en hospitalsseng til glæde i øjnene, fylde i kinderne og en t-shirt med det jeg prøver at efterleve: “Strong is the new sexy!”

Den første gang jeg støttede “Elsk Hjertet” kampagne var i marts, da jeg var med til at skyde hele baduljen i gang med en hjerteformet løberute på 500 meter som vi skulle gå/løbe alt det vi kunne på 30 min. Dengang kunne jeg powerwalke ca. 2 km og mine ben (og hofter!) var trætte. I dag kan jeg powerwalke 6 km (rundt om søerne i København) på 50 min. Det er fremgang selvom jeg aldrig bliver nogen løber!

Skal du selv ud og løbe eller gå en tur, så har Le Gammeltoft lavet en playliste særligt til Hjerteløbet. Den er gratis og kan findes lige HER.

Hvad kan du gøre for at styrke dine led?

Mine hofter er opereret 9 gange og bliver ikke bedre. Men det betyder IKKE at al forebyggelse er for sent! Mine led er næsten alle hypermobile dvs. at ledbåndene er løsere end de bør være. Det er særligt udtalt i mine ankler og gør at jeg skal være meget opmærksom på stabilitets og balancetræning.

Vi ved alle at Omega-3 er vigtigt for hjertet, men det har også andre fordele, deriblandt at det styrker dine led. Jeg har taget 2 krill-olie tabletter hver morgen den sidste måned. En fordel ved pillerne fra MegaRed er, at de ikke har en grim eftersmag eller lugt af fisk. Forstå mig ret, jeg vil gerne have de gode næringsstoffer, men jeg bryder mig ikke om lugten af fisk til min morgenmad!

Vil du have fingrene i MegaReds produkter, så kan du købe dem lige HER.  Vil du researche videre selv, så kan du læse om alle produkterne HER. MegaRed er sponsor for <3 løbet og støtter Hjerteforeningens kampagne for et sundt hjerte; “Elsk Hjertet”.

En stærk krop der fungerer og klarer hverdagens udfordringer er noget som mange tager for givet. Hvis jeg har lært noget af de mange timer i hospitalssenge, så er det ikke at tage mit helbred for givet. Man ved sgu aldrig hvad der kan ske og derfor er det vigtigt at passe godt på sig selv i det omfang man kan!

Indlægget er sponseret

bloglovin_annawarrington
   

2 kommentarer

  • Jeg bliver så glad når bloggere som bliver læst af mange, reklamere for Hjerteløbet. Jeg går ud fra du skal løbe i Århus, og du må have en rigtig god tur! Skal selv løbe i Odense, men hvis jeg var i Århus ville jeg komme hen og sige hen 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • AnnaWarrington

      Hej Katja! Dejligt du bliver glad, det er virkelig også en dejlig sag at skrive om og løbe før synes jeg! Nej, jeg skal løbe i Charlottenlund d 25/10. Ærgerligt, ellers havde jeg håbet at du ville komme og sige hej 🙂 Du må have en super god løbetur i Odense! 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

En dag i mad - Sådan fordeler jeg mine enegikilder!