Ugens målsætning: Mere (og bedre) søvn!

Dagens træning: PR i dødløft!

Gæt hvem der i dag har løftet sin egen kropsvægt? Yep, det har jeg! Efter flere måneder med stivbenet dødløft på programmet er jeg (endelig) ved at lære teknikken i den rigtige dødløft.

I sidste uge havde jeg en omgang personlig træning med Amanda hvor vi brugte 50 min. udelukkende på teknikken bag dødløftet. Det er en ældgammel klassiker indenfor både bodybuilding og styrkeløft, men den er også gavnlig for stort set alle muskelgrupper, da hele kroppen skal være stabil og under kontrol i udførelsen. Der er flere varianter dødløft og du kan se videoer af udførelsen HER og HER hvis du er interesseret i teknikken.

Det er en kæmpe personlig sejr for mig, da jeg aldrig havde troet det var muligt at løfte bare den mindste smule tungt med mine hofter. Det giver mig bare endnu mere blod på tanden til at kæmpe videre. Nu skal der stille og roligt bygges mere muskelmasse på mine lår og min bagdel, men jeg er på rette vej!

Hvad med jer stærke mænd og kvinder; hvor meget dødløfter i?

   

6 kommentarer

  • Charlotte

    Hej Anna.

    Jeg lider selv af problemer med hoften, er hypermobil i det led og har beskadiget nogle ledbånd i den forbindelse. Så der er ikke sket noget på dødløfts-fronten et stykke til.
    Men er generelt ved at blive stærkere igen og har nu kun problemer med hoften i squat og ingen andre øvelser (juhuuu:)).
    Så mit max her og nu lavede jeg i fredags på 100 kg – kan godt afsløre det er en god sjat over min kropsvægt 🙂
    Tillykke med din flotte personlige sejr – al fremgang er LÆKKER!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Charlotte. Hvor er det bare dejligt at høre, stort tillykke med dine fremskridt! Det er bare SÅ belastende både mentalt og fysisk at døje med sine led, så man bliver virkelig glad for fremgang! 100 kg er fandeme sejt, det skal du være stolt af!

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Charlotte

      Præcis!
      Og egentlig var mit mål bare at ramme de 100kg ved udgangen af dette år – men nu kan jeg jo nå at putte lidt mere på 😉
      Ja, man bliver glad for små fremskridt, når man har været ‘helt nede’.
      Men kan stadig ikk forene mig med det, og til en ‘for sjov’ konkurrence igår, var jeg ved at tude af frustration, fordi det gør ondt når jeg squatter, derfor bliver teknikken noget møg og jeg kan ikke tage særlig meget vægt.
      Hader når kroppen sætter begrænsninger – men man skal nok huske mere på de fine fremskridt man gør sig 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Åh, du kan tro jeg kan føle helt nede i maven hvordan du har det! Jeg har også ligget på et gulv hos min fysioterapeut og tudet af frustration fordi min krop bare ikke ville som jeg ville, men det er SÅ vigtigt at huske de små fremskridt! Især på de dage hvor det hele føles uoverskueligt, for selvom der er mange ting som din krop ikke kan, så er der rigtig mange ting du KAN og dem skal der mere fokus på! Selvom det er meget lettere sagt end gjort, det ved jeg! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Charlotte

    Sumo dødløft er nok min favorit øvelse. Min PR er 1,5x min kropsvægt 5 sæt af 5) ell egen vægt x 25 i streg ( det var en facebook challenge )
    Træner ligesom dig mod bikinifitness 2015 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hey Charlotte. Du lyder jo bomstærk! Mega sejt med 1,5 x din egen vægt – jeg er sikker på du bliver en ren bøf på scenen! 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ugens målsætning: Mere (og bedre) søvn!