3 x sund og lækker aftensmad der kan laves i en fart!

Dagens bentræning: Det behøver ikke (altid) være tungt!

Det er fedt og sjovt at øge kiloene på sin træning og især under bentræning er det lækkert at blive stærkere. Jeg har nu 2 ugentlige bendage på mit træningsprogram og har derfor rig mulighed for at lege med både styrke og intensitet på mine træninger.

De sidste par uger har mine hofter desværre ikke vist sig fra deres bedste side og de er begyndt at brokke sig under særligt mine bentræninger. Jeg træner for at styrke min krop, ikke nedbryde den, men jeg er ærlig talt ikke ret god til at geare ned for hverken min generelle aktivitet eller min træning. Men det er jo vigtigt at lytte til kroppen, så min træner Amanda gav mig en række variationer i benprogrammet til dage hvor hofterne ikke er glade for tung vægt.

“Frø squatten”

Den har sikkert et fint navn, men jeg kalder øvelsen for “frøen”. Du stiller fødderne med tæerne pegene lidt ud mod hver sin side, sørger for at dine knæ kommer godt ud til siderne og så squatter du så langt ned som din mobilitet og hofter tillader det. For at aktivere ballerne (det vil vi jo gerne!) er det en god idé at holde spændingen på bunden i 2 sek før du går op igen. Øvelsen ser måske let ud, men jeg lover det kan mærkes dagen efter selvom det ikke er meget vægt på!

bloglovin_annawarrington
   

2 kommentarer

  • Laura

    Hej Anna,
    Hvad er forskellen på en almindelig squat og det du laver her?
    Jeg er ikke så stærk i styrketræningen endnu og kender ikke helt til de forskellige øvelser, så jeg håber det er ok jeg spørger!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Laura 🙂 Forskellen ligger i den måde jeg står på hvor jeg kan ramme baglår og baller uden at belaste mine hofter med særlig meget vægt på stangen. Der findes mange udgaver af squats, men den klassiske backsquat har fødder og knæ pegende lige fremad, men i “frø squatten” har jeg fødder og knæ pegende ud til hver side og det gør at jeg kan komme dybere ned. Den kan også bruges til at variere bentræningen selvom man ikke har problemer med hofterne 🙂
      Hav en god aften.

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

3 x sund og lækker aftensmad der kan laves i en fart!