At blive glad for sig selv - Hvordan?

Motivation: kom ud af døren!

Det er mørkt udenfor. Regnen trommer stille mod ruderne og det er tydeligvis skide koldt lige uden på den anden side af døren. Trætheden fra søvnen sidder stadig i kroppen og jeg er ikke helt vågen endnu. Indenfor er der lyst, varmt og en dyne der er min nye bedste ven. Og det er jo faktisk snart jul og dermed ferie. Og ferie betyder afslapning, ikke? Det store spørgsmål presser sig på…

Skal jeg virkelig bevæge mig udenfor med træningstasken?

Drop motivationen og find dit drive i stedet!

Det nytter ikke noget at lade din træning afhænge af din motivation, da den kan svinge meget efter  hvilket humør du er i. Motivation er en flygtig  og følelsesmæssig størrelse og den går naturligt op og ned i forskellige perioder. Det vil sige, at hvis du lader din motivation bestemme din træning, så er du dømt til enten at mislykkedes eller konstant have en cyclus af meget træning, ingen træning, meget træning, ingen træning – alt efter hvor din motivation ligger. Og det holder jo ikke.

Måske hårde ord, men det er min erfaring at de fleste ikke får gode resultater ved at lade motivation som brændsstof til træningen stå alene. Motivation er lækker at have, helt bestemt, men den kan ikke stå alene hvis du gerne vil se resultater. Der skal du have fat i noget helt andet; dit drive! Hvad driver dig? Hvorfor træner du?

På de gode dage hvor min hofte ikke driller, der skulle jeg da være et skarn hvis jeg blev hjemme under den lune dyne. Jeg træner helt kort fordi jeg KAN! Og fordi jeg skylder min krop at passe godt på den.

Mine bedste tips til at komme ud af døren:

  • Hør noget lækker musik! Mine favoritter er dansk clubmusik og alt der har booytshakende rytmer. Se mine playlister HER og HER
  • Tænk på det er værst de første 5 min. efter du er trådt ud af døren. Derefter vænner kroppen sig til kulden og regnen tørrer jo igen… Når du først står i centeret, så er du jo afsted og kan ligeså godt give den gas, ikke?
  • Fortæl en veninde at du skal træne i morgen… Det forpligter jo sådan noget!
  • Pak din træningstaske aftenen i forvejen.
  • Hav et tidspunkt for din træning planlagt, så har du lavet en aftale med dig selv!
  • Drop spørgsmålet. Det skal ikke være en diskussion, du skal afsted. Punktum. Du spørger jo heller ikke dig selv om du skal børste tænder i aften, vel?
  • Træn sammen med en god ven eller veninde i perioder hvor du har svært ved at komme hen i centeret. Gør det socialt og hyggeligt at træne.
  • Husk hvor godt du har det bagefter! Når sveden drypper, hjertet banker og kroppen er blevet arbejdet godt igennem – så kan dagen komme an!

Hvad er dine bedste tips til at få trænet her i vintermørket?

bloglovin_annawarrington
   

4 kommentarer

  • Nina mormedmangemaal.bloggersdelight.dk

    Må ærligt indrømme at da jeg skulle afsted i morges var jeg lige ved at aflyse mit hold! MEN, gor mig er det motiverende faktisk at vide at jeg skal op på et hold med 12-15 andre tøser der giver den MAX gas! Min motivation er min søde mand der får talt mig ud af den dårlige tankegang om at det er bedre at blive under den varme dyne! Man ER jo glad når man kommer afsted!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Sådan! Hvor er du sej Nina! Det kan nogle gange være rigtig motiverende at have en aftale med andre om at træne, så er man forpligtet på en måde 😉 Jeg er vild med at du får støtte hjemmefra til træningen, det er jo skønt! 🙂 Giv den gas med træningen!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Michala Nielsen

    Jeg har i de sidste par uger haft ingen motivation. Og den første uge lyttede jeg til kroppen og blev hjemme fordi jeg var presset på alle fronter. Nu melder jeg mig på hold, det giver inspiration til min egen træning og så kan jeg have en veninde med, som også giver den gas. Selvom holdtræning ikke rigtig er mig, så er det medvirkende til at jeg får lavet noget og øvelserne kan jeg jo bruge når jeg igen får motivation til at træne selv 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Michala 🙂 Åh, jeg kender godt de perioder, det er bare nogle gange svært at holde gejsten oppe! Det lyder virkelig som en god løsning at melde sig til noget som forpligter, selvom træningen måske ikke lige er din kop te, så er det jo bedre end ingen træning! Og det er jo altid dejligt når man har været afsted, især hvis det er sammen med en god veninde. Dejligt at det virker, jeg håber din motivation kommer tilbage snart 😀
      Rigtig god jul 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

At blive glad for sig selv - Hvordan?