De sjoveste slankeråd!

Evnen til at grine af sig selv og bevare en god portion humor i sin hverdag er utrolig vigtigt uanset hvad man foretager sig. Passion er lækkert og ethvert mål i livet kræver en målrettet og seriøs indsats at opnå, ingen tvivl om det. MEN; det er virkelig ærgerligt hvis det gå på mod manifesterer sig ved at man begynder at tage sig selv for seriøst. Derfor er selvironi dagens tema her på bloggen.

Jeg render jo rundt og går meget op i min lille diæt, men derfor kan jeg da godt grine af hvor fjollet det kan virke at veje sin mad, have køleskabet fyldt med tupperware og helt seriøst sidde om aftenen og tælle mandler. Det er jo ikke ligefrem verdenssituationen der ændres, vel?

Billedet er tyvstjålet fra Maren som tegner og skriver om de fineste glimt fra hverdagens ofte finurlige små begivenheder.

Fjollede råd mod vinterdellerne…

I et tidligere indlæg opfordrede jeg jer til at dele de skøreste slankekure i havde prøvet og jeg afslørede samtidig at mit teenage-jeg i perioder levede meget af (verdens klammeste) kålsuppe. Det er jeg (heldigvis) gået bort fra og nu arbejder jeg meget på mentalt at være så meget i balance at jeg ikke hopper med på nyeste lynkure og “smarte” slanketips.

Er du til gengæld i humør til slankesjov, så har  Anne Mette på sin blog vist noget nær den sjoveste gadget jeg længe har set. En tupperware med tidslås! Så kan du helt seriøst putte alt dit fredagsslik ned i boksen, sætte timeren til og gå og glo på et ur der tæller ned!

Orker du ikke lige pine dig selv med slik i øjenhøjde, kan du i stedet kaste dig over en ganske genial (og virkelig troværdig, tsk tsk) “sixpack” creme! Hvor smart er det ikke lige? Nu behøver du ikke længere slide og slæbe med de dumme vægte i centeret eller tygge dig igennem flere grønne bønner! Løsningen finder du hos Sephora, lige HER

Er du helt vintertræt og virker påførelsen af cremen lidt for uoverskuelig, så er der stadig gode råd at hente på det store internet! Du kan nemlig sminke dig til sixpack! Skide smart! Altså med mindre du skal ud at bade, kommer til at svede eller gerne vil give din veninde/kæreste et knus… Så kan det hurtigt blive underligt at skulle forklare den mærkelige misfarvning du pludselig har fået på maven, men lad nu det ligge. Der findes adskillige guides på nettet til hvordan du bedst får en sixpack kun ved hjælp af pudder, foundation og lidt kreativ snilde.

Mangler du endnu flere gode tips til at få bugt med dellerne, så har den dygtige personlige træners Thomas Mobergs blog et indlæg om flere fjollerier på slankemarkedet. Find det HER.

Fik du nogle gode tips? Eller har du selv læst andre fjollede slankeråd?

 

bloglovin_annawarrington

Har du gjort noget grænseoverskridende i dag?

Vi ved det allesammen godt… Du får ikke det store ud af at blive i din trygge komfortzone, uanset hvor rar og bekvem den end må føles. I dag gjorde jeg noget super grænseoverskridende. Jeg fik taget fine fitnessbilleder af en dygtig fotograf sammen med min træner. Det hele foregik i små shorts og sportsbh, så der var rig mulighed for at alle mine usikkerheder om mig selv og min krop kunne få frit spil.

Hvorfor gjorde jeg det så? Jamen, hvorfor ikke! Jeg kunne da godt have ventet til min fedtprocent er lavere og min form er bedre, men hvem fanden siger at du ikke må fejre din form og din krop som den er lige NU?

Jeg er sgu stolt af hvor langt jeg allerede nu er kommet og det må gerne fejres – også selvom jeg arbejder mod en bedre form i fremtiden. Min selvtillid er i hvert fald øget efter jeg er begyndt at kaste mig ud i flere (skøre) projekter og bare gøre det!

Fredagsordene herfra; Nyd nu dig selv NU!

bloglovin_annawarrington

Diæt uge 2 – Tålmodighed er en dyd…

Kender du ikke følelsen af at have spist super sundt i et par dage og så nærmest være fornærmet når kroppen ikke ligner en fitnessmodels bagefter? Nu har man jo lige arbejdet så hårdt! Tanker som disse er (desværre) ønsketænkning og nøgleordet for succes med enhver langvarig udfordring, er; tålmodighed! Det har jeg i hvert fald læst mig til og det forsøger jeg (dagligt) at mine min egen utålmodige sjæl om…

Det er fredag og det betyder “veje, måle og tage billeder” dag! Det betyder også dagen hvor jeg gør status over ugens tanker, følelser og hvad dagene nu ellers har budt på af op og nedture.

Hvordan er ugen gået?

Det nytter ikke noget at brække nakken over en udfordring når det kradser og bliver svært. Det nytter heller ikke noget at give op bare fordi resultaterne ikke sker natten over. Der skal nok komme resultater og der skal nok komme en masse små bump på vejen derhen.

I sidste uge var jeg sur og sulten. Denne uge har derimod både haft op og nedture. Diæten har nu varet 2 uger og jeg kan efterhånden mærke hvordan mængden af (mindre) mad påvirker min krop. Jeg er mere træt end jeg plejer og min lunte er også væsentligt kortere, men det er også (for det meste) muligt for mig mentalt at få tankerne rettet ind og håndtere følelserne. Jeg fokuserer på små skridt, et måltid af gangen og én dag af gangen.

En dag midt på ugen fik jeg planlagt min mad dårligt og der gik for længe mellem to måltider. Det betød, at jeg slet ikke kom i nærheden af at være mæt til næste måltid, mit blodsukker faldt helt under gulvbrædderne og jeg blev voldsomt svimmel. Til aftensmaden valgte jeg så at øge mængden af grøntsager i forhold til planen og så kom der ro i maven. Det er én erfaring rigere og jeg har nu endnu mere fokus på planlægningen af måltiderne.

Hvad er der sket med kroppen?

  • Bryst: 82 cm (-1 cm fra sidste uge)
  • Talje:  66 (-1 cm fra sidste uge & -2,5 cm siden start)
  • Hofte: 86 cm (-1 cm fra sidste uge)
  • Lår:  50 cm (-0,5 cm fra sidste uge & -2 cm siden start)
  • Bicep: 29 cm

Vægt: 54,5 kg. (-1,3 kg fra sidste uge). Jeg er 163 cm høj.

Jeg er fint tilfreds med udviklingen af både kroppen, vægten og målene. Et eller andet sted ville mit hoved jo ønske at jeg bare kunne knipse med fingrene og stå med en sixpack – men sådan er virkeligheden jo ikke. Indtil videre går det godt med min diæt og jeg har allerede lært en del om mig selv de sidste 2 uger. Selvom kroppen er træt, så har jeg masser af mod til at fortsætte og glæder mig til at se hvad næste uge bringer!

 

 

bloglovin_annawarrington

Havregrød med sukkerfri æblemos!

Jeg ELSKER havregrød om morgenen og har efterhånden lavet det i et utal af varianter med laverdens toppings. Min grød er endda blevet proppet med grøntsager,  transformeret til kage og jeg har leget med forskellige smagsnuancer for at lave grøden ala “rødgrød med fløde“.

Nu er min kost en smule mere striks og der er (desværre) ikke plads til den store kreativitet. Det stopper mig dog ikke fra at lege med min morgengrød! I dag blev det til en topping ala æblegrød og det passede perfekt til det kolde vintervejr udenfor.

Æblemos til 1 person:

  • 100 gram æble
  • 1 tsk sødemiddel (alt efter hvor kraftigt et mærke du bruger)
  • 1 knivspids ren vaniljepulver
  • 1/2 tsk. kanel
  • 1/2 tsk knuste neliker (kan udelades)
  •  2 dl vand

Start med at skære dit æble i grove tern. Tilsæt 1 dl. vand og bring i kog. Når det er næsten kogt ind tilsætter du sødemiddel, krydderier og den sidste dl vand (med mindre det i forvejen er meget vandet). Smag til mens det småkoger ved svag varme i ca. 10 min og server enten rygende varm ovenpå havregrød eller stil det på køl.

Den hjemmelavede æblegrød kan fint holde sig et par dage i køleskabet og smager godt både kold og varm. Jeg serverede min med det samme ovenpå grød lavet af glutenfri havregryn rørt med æggehvide. Det giver en god cremet konsistens og tilføjer dejligt mange proteiner til min morgenmad. Jeg var i hvert fald både mæt og glad!

Har du gode idéer til at pifte morgengrøden op?

bloglovin_annawarrington

Anbefaling: Amandas protein fluff!

Mangler du en opskrift på en lækker og meget kaloriefattig dessert? Den giver dig endda en masse proteiner som din krop kan hygge sig med resten af natten… Min træner Amanda smed denne opskrift på hendes blog i går og siden har jeg (stort set) ikke tænkt på andet, så nu giver jeg tippet videre!

Opskrift på fluff til 1 person:

 

Såre simpelt: æggehviden piskes og proteinpulveret tilføjes. Det er åbenbart vigtigt at det er casein protein, da det betyder ekstra meget “fluff” og lækkerhed. Jeg har tidligere leget med opskrifter på proteinfluff, men det var med forskellige former for bær/frugt.

Uden nogen dessert kunne det her godt gå hen og blive en lang diæt, så jeg overvejer kraftigt at udvide mit sortiment af valleprotein derhjemme med en en bøtte Cookie Dough casein (langsomt optageligt protein) for at kunne lave Amandas dessert bedst muligt. Billedet er lånt fra hendes blog – ligesom opskriften.

Ser det ikke lækkert ud?

bloglovin_annawarrington
Older posts