Havregrød med sukkerfri æblemos!

Diæt uge 2 – Tålmodighed er en dyd…

Kender du ikke følelsen af at have spist super sundt i et par dage og så nærmest være fornærmet når kroppen ikke ligner en fitnessmodels bagefter? Nu har man jo lige arbejdet så hårdt! Tanker som disse er (desværre) ønsketænkning og nøgleordet for succes med enhver langvarig udfordring, er; tålmodighed! Det har jeg i hvert fald læst mig til og det forsøger jeg (dagligt) at mine min egen utålmodige sjæl om…

Det er fredag og det betyder “veje, måle og tage billeder” dag! Det betyder også dagen hvor jeg gør status over ugens tanker, følelser og hvad dagene nu ellers har budt på af op og nedture.

Hvordan er ugen gået?

Det nytter ikke noget at brække nakken over en udfordring når det kradser og bliver svært. Det nytter heller ikke noget at give op bare fordi resultaterne ikke sker natten over. Der skal nok komme resultater og der skal nok komme en masse små bump på vejen derhen.

I sidste uge var jeg sur og sulten. Denne uge har derimod både haft op og nedture. Diæten har nu varet 2 uger og jeg kan efterhånden mærke hvordan mængden af (mindre) mad påvirker min krop. Jeg er mere træt end jeg plejer og min lunte er også væsentligt kortere, men det er også (for det meste) muligt for mig mentalt at få tankerne rettet ind og håndtere følelserne. Jeg fokuserer på små skridt, et måltid af gangen og én dag af gangen.

En dag midt på ugen fik jeg planlagt min mad dårligt og der gik for længe mellem to måltider. Det betød, at jeg slet ikke kom i nærheden af at være mæt til næste måltid, mit blodsukker faldt helt under gulvbrædderne og jeg blev voldsomt svimmel. Til aftensmaden valgte jeg så at øge mængden af grøntsager i forhold til planen og så kom der ro i maven. Det er én erfaring rigere og jeg har nu endnu mere fokus på planlægningen af måltiderne.

Hvad er der sket med kroppen?

  • Bryst: 82 cm (-1 cm fra sidste uge)
  • Talje:  66 (-1 cm fra sidste uge & -2,5 cm siden start)
  • Hofte: 86 cm (-1 cm fra sidste uge)
  • Lår:  50 cm (-0,5 cm fra sidste uge & -2 cm siden start)
  • Bicep: 29 cm

Vægt: 54,5 kg. (-1,3 kg fra sidste uge). Jeg er 163 cm høj.

Jeg er fint tilfreds med udviklingen af både kroppen, vægten og målene. Et eller andet sted ville mit hoved jo ønske at jeg bare kunne knipse med fingrene og stå med en sixpack – men sådan er virkeligheden jo ikke. Indtil videre går det godt med min diæt og jeg har allerede lært en del om mig selv de sidste 2 uger. Selvom kroppen er træt, så har jeg masser af mod til at fortsætte og glæder mig til at se hvad næste uge bringer!

 

 

bloglovin_annawarrington
   

6 kommentarer

  • Sandra

    Hvordan kan det være du er startet på diæt så relativt tidligt, i forhold til hvor lang tid der er til NC?
    Du har sikkert nævnt det, men så er det fuldstændig gået min næse forbi.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Sandra, det er helt fint du spørger 🙂 Jeg tager en mini diæt på 12 uger for at se hvad jeg har opnået indtil nu rent formmæssigt og få et mere realistisk billede af min krop i forhold til NC15. Jeg har desværre ikke mulighed for at lave cardio grundet mine hofter, så nu skrues der på maden og så kan jeg lidt lettere (i samarbejde med min træner) beslutte hvad de fremtidige planer er 🙂 Fedt du følger med!

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Sandra

      Tak for svar – du svarer altid så ærligt og uddybbende. Det er skønt!

      Du er helt klart en af mine yndlingsbloggere (sammen med din coach – hun er satme også kanon) og jeg glæder mig til at følge din udvikling – det er super motiverende i forhold til egen træning.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Åh, sikke en dejlig kommentar at læse! Du har lige reddet min fredag, mange tak Sandra 🙂 Det betyder rigtig meget for mig at mine ord kan inspirere andre og jeg arbejder på at give et så ærligt billede som muligt. Og ja, min coach er pisse sej! 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tillykke med dine resultater. Kender alt for godt til det du siger med at man regner med at kunne se en forandring fra den ene dag til den anden. bare hæng i! (:

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Tusind tak Camilla 🙂 Præcis, det er så klassiske med de tanker og ønsker om quickfixes, men det holder jo aldrig i længden. Hellere tage de lange seje træk! Jeg er glad for at du har lyst til at følge med 🙂 Rigtig god weekend.

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Havregrød med sukkerfri æblemos!