Spisedag og fødselsdagstanker!

Lad os snakke om kosttilskud!

Fup og fakta kan være utrolige svære at finde rundt i når det drejer sig om kosttilskud. Lige pludselig flyder det over med alverdens helsekost butikker, gode råd og forskellige smutveje til en sund krop indefra og ud. Hvornår blev barndommens “multi vitamin” overflødig? I dag er den for de flestes vedkommende skiftet ud med i hvert fald 3-5 daglige tilskud af forskellig karakter og jeg kan ikke sige mig fri fra at være én af dem.

Mine tilskud fra morgen til aften

Jeg starter altid dagen med havregrød med enten æggehvider eller proteinpulver og noget frugt. Dertil gerne verdens største kop kaffe eller te og vitaminer som i øjeblikket består af; Vita Viva Brazilian Burn, fiskeolie, c vitamin og d vitamin.  Om aftenen tager jeg et tilskud af Zink/magnesium som efter sigende skulle have muskelafslappende effekt og derved afhjælpe den ømhed som gerne optræder efter træning, samt give kroppen en bedre og mere rolig søvn. Derudover tager jeg VitaVivas Apple cider vinegar som på naturligvis kan fremme et vægttab i kombination med sund kost.

Det er nu en måned siden jeg startede på VitaVivas pakketilbud med Brazilian Burn og Apple Vinegar pillerne. Jeg har fået pillerne i gave mod at anmelde dem, men med betingelsen om, at det 100% bliver min ærlige mening om dem. Så den får i her: for søren der kommer gang i maven! Ja, det er sgu ikke så pænt at sige, men det gør der altså! Derudover har min krop føltes varmere end normalt og jeg får hurtigere sved på panden til træning. Jeg tolker det som gode tegn og at der er godt gang i min forbrænding, hvilket spiller super sammen med min nye diæt og ønske om at gå ned i fedtprocent.

Hvad bør du tage af kosttilskud?

Det korte svar; hvad du selv synes! Jeg har det ærlig talt sådan med diverse råd fra forskellige kost og træningseksperter, at det lynhurtigt bliver et uoverskueligt projekt og så giver man op på forhånd. Start med den gode gamle Multi vitamin, sørg for at din kost indeholder en masse forskellige farver, smage og vitaminer. På den måde er du dækket ind med en god basis og så kan du bygge på med tilskud hvis du synes det er nødvendigt.

Mit allerbedste råd er helt klart at finde en fagperson du stoler på og lyt til deres råd, men mærk altid efter i din egen krop!

Hvordan har du det med kosttilskud? Tager du noget?

bloglovin_annawarrington

   

6 kommentarer

  • Anne Sofie

    Dejligt med en anmeldelse – de lyder jo til at fungere (:
    Hvornår på dagen tager du kosttilskuddene?
    På deres hjemmeside står der
    Brazilian Burn w Acai: 2 kapsler pr dag cirka en time før frokost måltid.
    Apple Cider Vinegar: 2 kapsler 2 gange om dagen cirka en time inden hovedmåltider.

    Følger du dette, eller? (:

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Anne Sofie 🙂
      Jeg starter dagen med c vitamin, fiskeolie, d vitamin og 1 kapsel Brazilian burn. Efter min aftenskyr (ca. kl 21) tager jeg så 2 zink/magnesium piller og 2 apple cider vinegar piller. Det er bare nemmest for mig at huske på den måde og det er næsten efter deres anbefalinger 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ragnhild

    Hej Anna.

    Jeg følger din blog dagligt, og har nu gjort det i et stykke tid som en fast del af de forskellige blogs om kost, træning og sundhed, som jeg ellers følger (blandt andet også din træner, Amanda Louise).

    Jeg træner selv styrketræning 1½-2 timer 6 dage i ugen, og jeg finder det vildt inspirerende at følge andre piger, med samme interesser. Jeg kører ikke træningen på et synderligt seriøst plan, og har ikke som sådan noget mål med det – endnu – men p.t. prøver jeg at tage på, så jeg kan bygge større muskler, og så vil jeg om et par måneder nok prøve at få en lavere fedtprocent til sommersæsonen.

    Jeg har den “gode gamle” multivitaminpille stående og derudover jerntilskud, da jeg har en lidt lav blodprocent. Begge dele tager jeg stort set dagligt (glemmer det nogle gange). Yderligere har jeg nogle ginseng-kapsler (ikke gerimax energi-halløj), som jeg en sjælden gang i mellem også lige hapser.
    Jeg overvejer at tilføje zink/magnesium, netop for at afspænde musklerne lidt – er det noget, du mærker effekt af?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Ragnhild 🙂 Super fedt du følger med, det er jeg virkelig glad for! Jeg følger også selv rigtig mange bloggere og elsker den online verden fyldt med gensidig inspiration. Det er altid dejligt at læse andres tanker om sundhed og hvordan andre vælger at træne og spise 🙂
      Det lyder som en god og balanceret plan du kører lige nu med fokus på at have det godt og samtidig opnå nogle gode resultater. Jeg er sikker på du får en top lækker sommerkrop 😀
      Jern har jeg også taget i perioder, da jeg har tendens til lidt lav blodprocent, så det var faktisk godt du lige mindede mig om det! Jeg brugte ikke zink/magnesium de første måneder jeg trænede meget, men nu kan jeg ikke undvære dem! Jeg ved jo ikke hvor meget de reelt virker og hvor meget jeg bilder mig det ind, men jeg føler at jeg slapper bedre af om natten, sover bedre og er mindre øm når jeg tager dem. De dage hvor jeg fx. er på weekendtur og glemmer dem kan jeg mærke en klar forskel i form af en mere øm og træt krop. De kan købes ret billigt online, så jeg vil da anbefale at du prøver det 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette

    Hej Anna

    Nu virker du som en pige, der ved et og andet om kosttilskud, og det lader også til at være nogle gode nogen af slagsen, du selv atger. Jeg er flere gange blevet anbefalet at tage det kosttilskud, der hedder Chlorella (grønne alger: http://www.naturoghelse.dk/shop/chlorella-spirulina-136c1.html ), men kunne godt tænke mig at høre en anbefaling heraf. Hvordan det påvirker kroppen etc. Har du evt. prøvet det?

    Mette

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Mette 🙂 Jeg er nemlig vild med tilskud og er altid frisk på at prøve nye sager af. Jeg har faktisk aldrig hverken hørt om eller prøvet Chlorella, men vil rigtig gerne lige undersøge det og overveje om det kan være noget for mig. Tak for dit link 🙂
      Hav en rigtig dejlig dag.

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Spisedag og fødselsdagstanker!