At variere sin træning: Jeg skal prøve TRX!

Nemme og sunde snacks til den lille sult…

Sidder du (ligesom jeg) og læser til eksamen eller skriver opgave imens din hjerne langsomt bliver til mos? Eller er du startet med din travle hverdag ovenpå en lang og lækker juleferie? Uanset hvilket scenarie der passer bedst på dig, så er jeg næsten stensikker på, at du kender det med at være sulten for sjov… Den der stille og snigende sult som egentlig ikke har noget med sult at gøre, men som gør det umuligt at fokusere på noget andet (fx. eksamen, host host) før man har fået noget at gumle på.

For ikke at falde i den værste sukkerfælde, sørger jeg for at være forberedt og købe rigeligt med snacks ind til eksamensperioder – eller andre tidspunkt hvor jeg ved at snacktrangen kommer snigende. Jeg burde sikkert bare forberede sunde og større måltider som kunne stå klar i køleskabet i form af kød og grønt, men jeg erkender blankt min søde tand og det er sgu ikke altid jeg får spist præcis det jeg skulle. Der er dog meget langt fra at snacke lidt ekstra nødder og frugt og så til at udrydde kiosken for slik – mener jeg i hvert fald.

Mine bedste tips til sunde, nemme og lækre snacks:

  • Grøntsager i stave med dip af skyr eller hummus
  • Ristede nødder med en smule salt
  • Nøddemix (kan købes usaltet)
  • Sukkerfri æbletern fra Urtekram
  • Hjemmelavede dadelkugler
  • Alt slags frugt (vindruer er geniale at smække i fryseren)
  • Sukkerfri lakrids (pas på med at spise for mange, de giver luft i maven!)
  • Et friskt æble skåret i tynde skiver drysset med kanel (kan også bages i 10 min i ovnen ved 180 grader)
  • Fejler alt andet, så er en proteinbar også en god redning

Min nye yndlingsafhængighed, som egentlig ikke er en snack, er en kop sort kaffe med 1 tsk sukkerfri kakaopulver. Det smager helt fantastisk og giver god energi til resten af læsningen. Du kan både bruge færdigblandet kakao eller ren rå kakaopulver, en smule sødemiddel og en lille sjat mælk.

Hvad er dine yndlingssnacks?

bloglovin_annawarrington
   

3 kommentarer

  • Line

    Skønt med lidt gode snack tips 🙂 Hvordan ka det være, at du skriver det med den usaltede nøddemix?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Line, dejligt du kunne bruge mine tips 🙂 Jeg skrev det fordi mange af de nøddemix man kan købe i supermarkeder er saltede i forvejen (og indeholder ofte også ekstra olie eller krydderier med sukker for mere smag) og hvis man gerne vil passe på kalorierne selvom man snacker, så kan det være et sted man får en masse ekstra ind – uden at være klar over det. En måde at undgå det er enten ved at købe usaltede nødder og salte dem let selv, evt. riste dem på en pande, eller naturligvis bare spise den købte nøddemix man har lyst til og nyde den i fulde drag 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • […] opgaveskrivning føler jeg ofte, at jeg har brug for snacks for at holde energien oppe. Det er til dels en psykisk craving, men der er også noget om det […]

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

At variere sin træning: Jeg skal prøve TRX!