Må kvinder have store muskler?

Projekt pullup: Sådan bliver jeg stærkere!

Det er januar og alle de mange nytårsfortsæt er i fuld gang, eller allerede gået i hi indtil næste år… Jeg har intet ønske om at tabe mig en masse kilo her i det nye år. Mine mål er i stedet at blive endnu stærkere, passe på mig selv og min krop, og arbejde på en lavere fedtprocent, samt få en bedre forbrænding.

Stærkere ryg – bedre pullups!

Det første mål om at blive stærkere har jeg valgt at supplere med et konkret delmål; jeg skal kunne lave 5 pullups uden elastik! For mig virker det motiverende at have nogle delmål at arbejde henimod – også selvom det tager lang tid.

Jeg startede med at arbejde på mine pullups for ca. et halvt år siden med noget nær den tykkeste elastik du kan opdrive i et fitnesscenter. Det virkede som en helt umulig mission, men nu kan jeg tage 4-5 stykker (ret presset!) med den tyndeste elastik som Fitness World kan byde på.

He he, det er som om der er liiidt forskel på mit tempo  alt efter om det er en helt tynde eller næsttyndeste elastik jeg bruger?

Træning hjemme i stuen

For at blive bedre til mine pullups henne i centeret, har jeg takket ja til at modtage en Iron Gym fra Abilica online og smække den op hjemme i stuen for at skrive til jer om sådan én kan bruges til fornuftig hjemmetræning. Den ligner mest af alt et tortur instrument fra middelalderen og forskønner bestemt ikke dit hjem æstestik, MEN; den kan hjælpe dig til en stærkere krop, så jeg er solgt!

Jeg kan endnu ikke hive mig selv helt op (som du kunne se i videoen ovenover), men jeg kan lave chinups og jeg kan styrke min core.  “Hjælpeøvelser” som disse bidrager til målet om de 5 pullups. I videoen herunder viser jeg et par øvelser som kan laves derhjemme hvis du får lyst til at lege med en pullupbar derhjemme.

 

Træner du pullups?

Jeg har modtaget min Iron Gym fra Abilica

bloglovin_annawarrington
   

4 kommentarer

  • Ida Marie

    Hey Anna – fedt med dit projekt. Arbejder også selv med elastikker på at kunne tage pull ups, og er ca. lige så langt som dig 😉 Synes målet er tæt på!
    Er der en grund til at du holder SÅ bredt i dine pull ups? Jeg har også selv tendens til det, men når jeg er til cross laver mange dem meget smallere, og ja det er nok også lidt nemmere, hvilket nok vil hjælpe os begge til hurtigere at kunne lave en rigtig pull up 😉 Variation er godt tænker jeg.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Ida Marie. Fedt du også er ved at være tæt på pullup målet! Der er bare noget mega sejt ved at kunne løfte sin egen vægt! 🙂
      Jeg laver dem så brede fordi min træner har sagt jeg skal 😉 Det er simpelthen for at gøre det svært for mig selv, men for variation laver jeg også nogle gange smallere pullups eller chinups, netop for at variere det lidt og så er det jo sjovere når man føles stærkere 😀
      Held og lykke med dit pullupprojekt, jeg er sikker på du er tæt på!

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ida Marie

      Har faktisk fået lavet en enkel nogle gange nu 😀 Men det skal ikke være når jeg er helt smadret, så er der alt for lang vej op hehe!

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Super sejt! 😀 Ha ha, jeg gør også nogle gange den fejl at tage pullups til sidst – dumt! 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Må kvinder have store muskler?