10 tegn på at du er en fitnessfreak!

Booty building: Ny øvelse til dine baller!

Hvem vil ikke gerne have en stor, fast og rund numse? Jeg vil i hvert fald gerne have mere fylde på min bagdel og sådan noget kommer (desværre) ikke af sig selv. Uanset hvor mange kilo kød jeg spiser, så sætter det sig ikke naturligt på min popo, da naturen åbenbart ikke har udset mig som den næste Beyonce. Sørens også.

Hvad er der så at gøre? Jamen udover naturligvis at spise godt med sund og nærende mad, så er der naturligvis masser af træning! Det er vist efterhånden en universel sandhed at klassikeren over dem alle bør indgå i dit træningsprogram til ben; squats! De kan udføres i et utal af variationer med let vægt, tung vægt, bredde fødder, smalle fødder osv. Det er dog langt fra den eneste øvelse der kan give dig velformede lår og baller, så husk at variere din træning og giv plads til alternative øvelser.

Fokus på ballerne!

Uanset hvilken øvelse du laver, så er det vigtigt at squeeeeze på toppen! Jeg kiggede lidt mærkeligt på min træner første gang hun introducerede konceptet med at stramme ballerne – bogstavelig talt. Og de første par gange følte jeg mig da også en smule dum ved sådan at spænde alt hvad jeg kunne i de stakkels baller sådan lige der midt i Fitness World, men nu gør jeg det som det mest naturlige i verden. De andre i centeret må kigge hvis de vil mens jeg står der og ligner en kage, men den booty vokser jo ikke af sig selv!

Videoen starter af sig selv efter reklamen.

Instagram fandt jeg her den anden dag en super fed inspiration til dagens ben og balletræning. Det var brugeren Sarah Barløse som viste en variation på den velkendte cable kick back øvelse hvor benene skiftevis sættes i et kabel og strækkes bagud. Hun har i sin udgave af øvelsen taget skoene af og sat fødderne direkte i håndtaget til kablet uden at spænde hele anklen fast med stropper som det ellers gøres i den klassiske udførelse af øvelsen.

Resultatet var en øvelse der udfordrede stabiliteten i begge ben på samme tid, da både benet der sparkes bagud skal være stabilt samtidig med at benet der står skal holde spændingen i ballerne. Det syrer lynhurtigt og går liiiige i de gode glutes! Det gode ved denne øvelse er også, at du ikke behøver særlig meget vægt på før det virkelig batter noget. Jeg indstillede den til 5 kg og fik rigeligt ømme baller dagen efter. Det handler mere om stabilitet og fokus end decideret styrke her. Øvelsen kan naturligvis indgå i et benprogram hvor der er tungere øvelser også for at sikre variation.

Nu venter jeg bare pænt og tålmodigt på den Beoynce numser finder vej til mig!

 Har du nogle gode tips til træning af bagdelen?

 

bloglovin_annawarrington
   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

10 tegn på at du er en fitnessfreak!