Personlig stil + rabatkode til Daniel Wellington!

Spisedag = tid til sushi!

Det er et velkendt fænomen i fitnessverden. Lørdag, det er spisedag. Det er refeed, treat, cheat og alle andre navne som du overhovedet kan finde på. Hovedpointen er, at den ene aften om ugen repræsenterer en frihed til at fylde kroppens depoter efter en uge med hård træning og stort set samme kalorieantal hver dag.

Hvad jeg vælger at putte i munden lørdag aften står mig (næsten) frit for.  Jeg skal her i diæten holde mig fra sukker, men ellers giver lørdag mig et frirum til at tage ud at spise med mine veninder og lade køkkenvægten, de grønne bønner og tupperwaren blive derhjemme.

Hvorfor lige sushi?

Mange atleter og træningsentusiaster har kastet deres kærlighed på sushi som spisemåltid. Årsagerne varierer, men grundlæggende er sushi et super godt “refeed” fordi det tilføjer kroppen en masse kulhydrater fra ris, protein fra den friske fisk og fedt alt efter om du vælger med avocado, mayo eller anden dressing.

Der er naturligvis et højt saltindhold i sådan et måltid, da de fleste (inkl. mig selv) bruger generøse mængder soyasauce hen over de lækre stykker sushi. Kalorietallet løber også hurtigt op, da der er relativt mange ris pr. stk, men det er ikke noget problem når måltidet bruges som refeed hvor pointen netop er, at give kroppen og forbrændingen et lille “chok” i form af ekstra fyld til alle depoter indtil en ny uge står for døren igen.

Og så smager sushi også bare virkelig fantastisk, samt er det hyggeligste delemåltid med gode veninder og en kæmpe spand iskold sukkerfri sodavand! Jeg spiste i går med min træner Amanda og to andre søde piger hun træner. Der blev grint og spist til alle gik derfra mætte og glade med fine topmaver – lige som det skal være!

bloglovin_annawarrington
   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Personlig stil + rabatkode til Daniel Wellington!