Kommer du til at ligne en mand af styrketræning?

En dag i mad: Uden kostplan!

For første gang i halvandet år har jeg ikke nogen kostplan, hverken bulking (kalorieoverskud) eller cutting (kalorieunderskud). Gisp. Ingen plan, hvad så nu? Jeg laver et længere indlæg snarest med alle mine tanker omkring mit forløb nu hvor jeg har besluttet ikke at stille op i bikinifitness.

I de sidste dage har jeg prøvet bare at slappe lidt af, mærke efter hvornår jeg var sulten og ærlig talt bare have fokus på at nyde noget lækkert mad. Inklusiv det slik jeg nu har lyst til, min sukkertrang skal nok stabilisere sig igen og jeg smider det hyggekilo der er røget på…

Morgenmad: Min elskede havregrød med et scoop proteinpulver med cookiesmag. Den bedste start på dagen er virkelig bare havregrød efter min mening. Særligt hvis dens følgesvende er en dejlig kop kaffe med et skvæt mælk og en lille gumleskål med æblebåde, nødder og rosiner (frugtsukker OG carbs, det er helt skørt!)

Frokost: En stor omgang tun i wok med æg og grove grøntsager. Simpelt og lækkert på 15 minutter.

Eftermiddag: En sukkerfri vaniljeyoghurt, et par skiver stenalderbrød og et æble.

Efter træning: En chokolade proteinpulvershake og riskiks som jeg virkelig har savnet under diæten. De knaser jo latterligt lækkert!

Aftensmad: Et par runder af smadder lækkert tapasbord med søde veninder. Jeg havde bagt glutenfri boller med hørfrø (opskrift følger) og de blev toppet med pesto, kyllingpålæg og fik følgeskab af en salat med fetaost, grønne bønner, bagte tomater og ristede kerner.

Dessert: Min absolutte yndlings questbar med cookies n cream og et æble. Sørens lækkert!

Hvad er dommen så? Tjo.. En relativt sundt dag alt efter hvilke kostprincipper du vælger at spise efter. Jeg har fået godt med både protein, kulhydrat og fedt, men energifordelingen er nok ikke helt optimal. Jeg burde have spist lidt flere proteiner og lidt færre kulhydrater, men hey; jeg havde virkelig lyst til æble den dag og de var skide gode helt kolde fra køleskabet!

Lige nu prøver jeg at finde en ny balance med at mærke efter både lyst og appetit. Det gør mig som sagt ikke noget at der ryger 1-2 kg på her mens det hele lige skal stabilisere sig igen, men jeg stoler på at min krop og mit hoved langsomt finder ud af en fornuftig kost.

Indlægget indeholder affiliatelinks til Myprotein.dk hvor du får rabat på 15% hvis du bruger koden: ANNAW

 

bloglovin_annawarrington
   

7 kommentarer

  • Frøken Wilson

    Det lyder SÅ dejligt og befriende! Du skal også tænke på, det ekstra “hyggekilo” nok er væske, som kulhydraterne altså godt kan skabe i kroppen engang imellem, når man spiser anderledes 🙂 Men no matter what: Hvor er det dejligt at høre, du nyder det og lytter til din egen krop. Nogen dage er man sulten, nogle dage er man ikke, og nogle dage har man lyst til choko. Og hvor er det bare fantastisk som kroppen selv kan regulere alt efter, hvad den behøver!

    Knuser herfra

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Præcis, jeg tror kroppen er klog nok til at kunne regulere appetit og cravings selv, men jeg skal naturligvis have fundet nogle sunde vaner frem igen og have fokus på at få de rigtige næringsstoffer. Det bliver bare med lidt løsere fokus end tidligere 🙂
      Og jeg stresser skam ikke, det hyggekilo ryger nok af sig selv igen 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg er helt vild med det her indlæg!! 🙂
    Gode fornuftlige tanker og lækker mad! Super kombination!
    Kh The A-Way!
    https://theawayblog.wordpress.com

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anina

    Fantastisk indlæg med nogle fantastiske og velovervejede tanker omkring balance og sundhed! Endnu engang – TAK for en inspirerende blog.. 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Mange tak for de skønne ord, du kan tro jeg tager dem til mig! Jeg er rigtig glad for at du har lyst til at læse med herinde og kan bruge mine ord som inspiration 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kommer du til at ligne en mand af styrketræning?