Tag nej-hatten på!

Weekend lækkerier: Pandekager for 200 kalorier!

Jeg tæller ikke længere kalorier, men derfor kan det være meget rart at have en idé om hvad jeg indtager, især når det gælder snacks og lækkerier.

De her pandekager er noget så simpelt som det gode gamle “shake n bake” koncept og tog derfor (uden pis) 10 min at lave. De bliver tilmed overraskende luftige og lækre med både smag og tekstur af helt klassiske pandekager. Og så er det sgu Nupo!

Jeg har før skrevet om Nupo og forholdt mig ret kritisk til hele konceptet. De holdninger står jeg 100% ved og jeg ville hverken selv erstatte nogle måltider med Nupobarer/shakes/ supper eller anbefale andre at gøre det samme. Men nu lå der sådan en pose pandekagemix i en goodiebag og stirrede på mig. Og jeg har set en ret så lækker anretning pandekager ovre hos Rikke, så de måtte prøves!

Hele pakken med pandekager indeholder 211 kcal og egner sig, efter min mening, som en helt okay dessert eller snack hvis du har lyst til noget lækkert. Indholdet er heller ikke helt dumt og næringsfordelingen ser også relativt fornuftig ud med 7,3 gram fedt, 33 gram kulhydrat og 32 gram protein. De er tilsat en sørens masse vitaminer og mineraler, da de er tiltænkt som en måltidserstatning, men derudover indeholder de langt fra så mange tilsætningsstoffer som jeg havde frygtet.

De primære ingredienser er: havremel, proteinblend (mælkeproteinisolat og æggealbumen) havrefibre, kærnemælkspulver, bygmel, palmeolie og vanilearomaer. De er ikke glutenfri, men min mave kunne godt klare et par stykker. Er du meget sensitiv, skal du dog nok gå udenom dem.

Jeg stegte mine pandekager i en lille teske kokosolie og serverede dem med kokosflager og hindbær. Det giver et kalorieregnskab på mellem 300 og 350 kcal og en virkelig lækker omgang dessert!

Ville du have mod på sådan en omgang shake n bake?

bloglovin_annawarrington
   

2 kommentarer

  • Anina

    Nu er der efterhånden mange der begynder at skrive om at de steger deres mad i kokosolie – hvad er fordelen ved dette ift. alm. olivenolie? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Anina 🙂 Kokosolie består af mellemkædede fedtsyrer, der både optages hurtigt i kroppen og kan være gavnlige for fordøjelsen. Det har dog samme negative effekt på kroppen kolesteroltal som alt andet fedt, men afhængig af om man er tilhænger af kost med meget fedtindhold eller ej, så er der delte meninger om hvordan kokosolien påvirker kroppens kolesterol. Et argument der er enighed omkring, er at kokosolie er god at anvende til opvarmning i modsætning til andre fedttyper, da kokosolie ikke danner skadelige kemiske forbindelser under opvarmning.
      Jeg skifter personligt lidt mellem raps, oliven og kokosolie alt efter humør og hvad der er på tilbud. Jeg har ikke nogen fast overbevisning om det ene frem for det andet, men spiser små mængder af det hele 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Tag nej-hatten på!