Proteinmuffins med lime og kokos (sukkerfri)

10 ting jeg har lært om mere overskud i hverdagen!

“Hvis jeg bare havde 10 millioner, så var jeg et gladere menneske…” Har du tænkt den tanke? Eller måske noget med at tabe 10 kg? Den der “hvis bare…” tanke kan være rigtig farlig. Den kan motivere dig til forandring, men den kan også holde dig fast. Jeg tror det handler om at arbejde frem imod nogle mål, men samtidig blive tilfreds i den hverdag man har lige NU.

Det er nu en måned siden jeg sagde ja til at teste et forløb hos den dygtige Cand mag i psykologi, Louise Luxhøi. Hun har skrevet bogen “Mental Topform”, der handler om strategier og mentale øvelser der kan hjælpe med at reducere stress i hverdagen. Det har ikke været let at skulle huske de små øvelser hver dag eller at blive konfronteret med nogle af de tanker som bare suser forbi når hverdagen presser på. Hvorfor føler jeg mig ind i mellem stresset? Hvilke forventninger har jeg til mig selv og andre? Hvad kan jeg selv gøre for at få en bedre hverdag?

Det er alle spørgsmål der er utrolig svære at svare på for de fleste, men ikke desto mindre også vigtige at have i baghovedet. Du har jo sikkert en masse mål du gerne vil opnå, men hvordan vil du gøre det hvis du ikke hviler i dig selv mentalt?

10 ting jeg har lært om overskud:

  1. At tænke positivt kommer ikke af sig selv, men det kan heller ikke tvinges frem. Positive tanker skal trænes, ligesom alt andet i kroppen.
  2. Det er vigtigt at gøre noget for sig selv ind i mellem og være 100% egoistisk. Træk stikket, lav en kop te og se en film. Alene og uden dårlig samvittighed.
  3. Søvn er altafgørende for mit mentale velvære
  4. Jeg vælger ikke selv mine omstændigheder, men jeg vælger selv hvordan jeg tænker om dem
  5. Sund og nærende mad er vigtig for mit fysiske, men også mentale energiniveau
  6. At have drømme og mål er vigtigt, men lige NU er mindst ligeså vigtigt
  7. Træning gør mig glad!
  8. Det giver mig mere energi at lære nyt fra andre.
  9. At gå en tur i naturen med en slukket mobil kan være den bedste terapi i verden
  10. Nogle gange er det okay IKKE at have overskud. Tag den nej-hat på, bare ind i mellem.

Har du gjort dig nogle tanker om overskud?

… Husk min  giveaway hvor du kan vinde en billet til Colorrun 2015! Deltag HER

   

2 kommentarer

  • A

    Jeg øver mig i at tænke på noget, jeg glæder mig til i løbet af dagen, når jeg står op om morgenen, og prøver om aftenen at skrive tre ting ned, der gør mig glad. I hvert fald i perioder, hvor overskuddet mangler. Det hjælper!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Det lyder som en fantastisk go idé! Rigtig godt og nemt tip til hverdagen, tusind tak 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Proteinmuffins med lime og kokos (sukkerfri)