Start din morgen med ingefær!

Sundhed kommer (også) indefra: Husk dine oaser!

Det er sundt at spise sundt. Det er også sundt at træne. Men: det er også sundt at arbejde på den slags sundhed som intet har med brocoli eller håndvægte at gøre; den mentale sundhed. Hvordan vi hver især får ladet vores mentale batterier op, det er meget individuelt, men jeg tror, at det er vigtigt med oaser. Om din oase er et fysisk sted, en aktivitet eller et sted du rejser hen i tankerne, det er ikke relevant. Bare den er din!

En af mine yndlingsoaser er hjemme hos min mor og hendes mand i jylland. Der er ro, tid og solen skinner (næsten) altid på altanen. Har jeg haft en travl periode, er mit hoved lidt for fyldt med tanker eller trænger jeg bare til at lade mine batterier op, så er det tid til at tage et par dage ud af kalenderen og besøge familien. I sidste weekend brugte jeg et par dage i det jyske og det var fantastisk! Også selvom vejret ikke var helt ligeså samarbejdsvilligt som billedet herunder fra sidste sommer…

Af mine andre oaser kan nævnes;

  • På biblioteket, der er sådan en dejlig ro og så elsker jeg at læse bøger
  • På en café, gerne en studievenlig en af slagsen hvor det er legitimt at købe 2 kopper kaffe og sidde med næsen i en bog hele eftermiddagen.
  • På de mest trafikerede gader i København. Jeg er en storbypige helt ind til benet og jeg ELSKER at gå tur med masser af larm og trafik omkring mig.
  • Hjemme under min dyne med en kop god te, nogle lækre snacks og Netflix!

Hvor er din(e) oase(r)?

bloglovin_annawarrington
   

5 kommentarer

  • Min oase – og der hvor jeg genoplader – er hjemme i min lejlighed. Alene eller sammen med min mand. 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • maria

    Du har helt ret, det er virkelig vigtigt. Jeg er også ved at blive bedre til at “trække væk” regelmæssigt og lade op mentalt. Det er virkelig noget af det bedste. Og når det sker tager jeg også hjem til min familie i Jylland – hjem og gå tur med mine forældres hund i skovene ved søerne og bare nyde den ro, det giver at være sammen med dem. Hvis jeg er hjemme, er det faktisk bare en lang morgen under dynen med god morgenmad og telefonen – intet andet. Og så bare ligge derinde i mange timer (!) og dovne den, mens fuglene kvidrer ude foran.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • I min sofa, med en bog i hænderne.
    På gulvet i stuen, i gang med pilatestræningen, det er den første træningsform der virkelig har bidt sig fast i mig.
    Ude i naturen, med musik i ørene og grønne omgivelser.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Start din morgen med ingefær!