Chokolade drøm (protein style!)

Er du (også) en chokoladegris der næsten ikke kan få det sødt og snasket nok? Så vil du elske denne her dessert! Den er lowcarb, indeholder ordet chokolade og tager 10 min at lave (inklusiv tiden til at få proteinbaren ud af papiret). Så er stilen ligesom lagt. Den kræver minimum indsats for maximum nydelse! Og rigtig gættet; den starter med Bodylabs nye variant af minimum proteinbarer med ekstra lavt indhold af kulhydrat!

Jeg er ambassadør for Bodylab og modtog derfor allerede denne lille godte for 2 dage siden, men smagen måtte jeg holde hemmelig. Nu har de så endelig lanceret den nye smagsvariant og jeg må afsløre smagen: double chocolate brownie! Yep, du læste rigtigt! Hele herligheden indeholder 201 kalorier, 20 gram protein og 21 gram fibre og fungerer derfor (i mine øjne) som et rigtig fint mellemmåltid eller dessert. Måske ikke hver eneste dag, men jeg ser bestemt intet i vejen for at spise en proteinbar som denne sammen med en ellers balanceret og fornuftig kost. Især fordi… Jamen, det er chokolade!

Du kan pimpe din proteinbar let og hurtigt, hvilket virkelig tager dessertoplevelsen til et nyt niveau. Du smækker simpelthen bare hele baren ind i ovnen i 5-6 min (ikke mere) på 200 grader varmluft og pynter den derefter med sukkerfri chokoladesovs og lidt hakkede mandler. Voila! Proteinrig og sundere dessert som selv den største skeptiker ikke kan undgå at savle bare lidt over!

Lige nu kan du få en hel kasse (24 stk) af de nye proteinbarer for 229 kr og de er (efter min chokoladesultne og ydmyge mening) alle pengene værd.

Indlægget er sponseret af Bodylab i form af produkter og indeholder affiliatelinks 

bloglovin_annawarrington

Ugens sunde citat #1

Fredag bliver fremover dagen hvor jeg finder et citat der har inspireret, motiveret eller provokeret mig i ugens løb. Citatet kan være dansk, engelsk, nyt eller gammelt og er fundet på min vej rundt på nettet, men det vil altid omhandle sundhed (i bred forstand).

Denne uges citat faldt jeg over på Facebook og er fra en halvgammel artikel i Fitliving hvor de interviewer Christian Bitz. For at være helt ærlig, så har hr. Bitz altid irriteret mig en lille smule uden jeg helt kunne sætte en finger på hvorfor (super tarveligt, jeg ved det godt). Måske er det God Morgen Danmark tonen?

Hvor om alting er, har jeg i denne uge fundet mig selv blive inspireret af den gode Christian Bitz og vil derfor gerne gengive et (synes jeg i hvert fald) ret så klogt citat fra hans interview;

Jeg kan kun erklære mig enig i ordene herover. Hvad er sundhed for dig? Jamen, det afhænger først og fremmest af hvor du er i dit liv. Du kan godt have en helt fikseret plan for din kost og træning uanset hvad livet ellers bringer, men du ender sandsynligvis med at kæmpe en umulig kamp imod dig selv og din krop.

Hvis du mister dit arbejde, får problemer med kæresten, mister en nær ven eller et familiemedlem eller hvis du får en langvarig skade, så er det ikke realistisk med en fast plan der ikke tager højde for diverse kriser. Hvis du i stedet har en plan for din egen sundhed der er fleksibel og kan tilpasses, vil du sandsynligvis kunne bevare en sund og glad krop på længere sigt.  Det er naturligvis ikke en undskyldning for at køre kilovis af chokolade ind i flere uger og kalde det fleksibel kost, men blot en opfordring til at lytte til din krop og mærke efter hvad der er realistisk.

Hvad mener du om ugens citat?

bloglovin_annawarrington

Derfor er bevægelse vigtigt!

Glem sixpacken og den stramme kjole et øjeblik. Der er MANGE andre årsager til, at det er en god idé at flytte måsen fra sofaen et par timer om dagen og få bevæget kroppen.

Det ER svært at få passet flere timers svedig bevægelse ind i en tidspresset hverdag og der kan komme 100 ting i vejen, men din krop vil takke dig de næste 10, 20, 30 år hvis du bevæger dig mens du er ung.

Du kan naturligvis komme ud for perioder i livet hvor træning må nedprioriteres og der kan komme fysiske skader i vejen. Her er det vigtigt at huske, at træning ikke kun er at løfte tunge ting eller løbe lange ture. Din krop, dine muskler, dine knogler og dine led tager gerne til takke med en lang gåtur, trappen fremfor elevatoren og lidt yoga på stuegulvet. Bare du holder dig i gang!

Jeg har i sidste uge anmeldt Fitbit Charge HR og skrevet om hvordan du sikkert træner mere end du tror – hvis træning forstås som al bevægelse og ikke kun timer i et træningscenter. Jeg tror virkelig det er vigtigt, at udvide definitionen af træning. Ikke for at komme med dårlige undskyldninger for ikke at træne tungt, hårdt eller svedigt, men for at huske de mange små ting i hverdagen du kan gøre for at øge din kondition, din styrke og dit velvære.

Aktivitet i hverdagen kan forebygge en lang række sygdomme. Du minimerer din risiko for både hjerte/kar sygdomme, problemer med blodtrykket, diabetes og skader på knogler/led. Læs mere om fysisk aktivitet som forebyggelse lige HER eller HER.

Du kan få fingrene i en Fitbit i de fleste elektronikbutikker og jeg kan kun anbefale den! For søren det er smart med sådan en lille dims på armen der liiige kan fortælle om det er en god idé med en aften gåtur.

Nogle dage har jeg for mange smerter til at bekymre mig om hvor mange skridt jeg går på en dag. Der gælder det nærmere om at gå så få skridt som muligt. De dage accepterer jeg, bliver i sengen og prøver dagen efter at bruge kroppen bare lidt mere.

Et venindebesøg betød eksempelvis en masse små gåture rundt i byen. Vi sørgede for at holde mange pauser (inklusiv en lille eftermiddagslur for at det ikke skal være løgn) og vi tog hensyn til mine sure hofter. Alligevel fik vi gået næsten 20.000 skridt den dag! Det var i overkanten for mig, men så tilpassede vi det dagen efter. Min pointe er, at det er vigtigt med bevægelse i det omfang din krop kan og træning kan betyde mange ting. Det væsentlige er, at din krop bruges!

Indlægget er sponseret af Fitbit

bloglovin_annawarrington

Byt dit gamle tøj til nyt!

Kender du følelsen af at åbne skabet og være dødtræt af det gamle tøj der stirrer tilbage? Pludselig virker den virkelig fine kjole købt på udsalg slet ikke så flot i lyset af din egen lejlighed. Eller hvad med de skinny jeans du købte fordi de var super lækre, men ikke heeelt din størrelse endnu? Du kommer måske aldrig til at tabe de 2 kg og så er det bare ikke fedt at have dumme jeans til at minde dig om det. Måske er det endda mere sandsynligt at den model af bukser bare ikke passer til dig og din krop?

Nu har du muligheden for at opgradere din egen garderobe uden at ruinere din konto. Du slipper også for den dårlige samvittighed over at smide ganske brugbart tøj ud. Det er jo faktisk ret forkælet at smide brugbare klæder ud bare fordi de ikke er dette års modetrend eller fordi du selv er blevet for stor eller lille til dem.

Copenhagen Fashion Exchange holder i år et stort event på Rådhuspladsen i København d. 8 august hvor du kan dukke op med dit gamle tøj og møde andre der også har ryddet op i klædeskabet. Her kan i bytte på kryds og tværs! Hvor smart er det ikke lige? Det er både bæredygtigt og godt for din egen pengepung. Læs mere og tilmeld dig HER

Jeg har ikke selv mulighed for at møde op d. 8 august, men jeg har doneret 2 sække af mit gamle tøj til det gode formål. Alt overskydende tøj går nemlig til Asylcenter Sandholm via Røde Kors.

Indlægget er IKKE sponseret

 

bloglovin_annawarrington

Hjemmelavet sukkerfri iskaffe

Ahh… Iskaffe! Det er seriøst en lækker drik! Også selvom at den danske sommer varede i ca. 5 min og det efterhånden er mere nærliggende at drikke varm kakao eller varm latte under dynen derhjemme.

Min veninde og jeg havde en aftale her den anden dag og hun diskede op med den lækreste iskaffe jeg nogensinde har drukket! Hun tåler ikke laktose, så den er lavet på laktosefri mælk (vist fra Arla), men du kan lave iskaffe med den mælk du selv foretrækker.

Opskriften er såre simpel, men giver en cremet og utrolig smagfuld iskaffe der både er læskende og mættende uden at være hverken for bitter eller for sød. Vi nød vores iskaffe som en eftermiddagssnack i selskab med lidt gulerødder og en naturlig rawbar med kakao. Perfekt med lidt ekstra energi sidst på dagen!

Du laver en stærk kop kaffe enten med nescafe, filterkaffe eller et shot kaffe i en Nespresso maskine. Du skal bruge lige under 1 dl stærk kaffe pr. kop som blendes med en håndfuld isterninger, en smule sødemiddel og 2 dl mælk. Har du en fancy mælkeskummer kan du skumme 1-2 spsk mælk bagefter og toppe iskaffen med.

Vil du have en sødere og mere dessertagtig iskaffe, kan du prøve min variant fra sidste år lavet på stærk kaffe og sukkerfri vaniljeis. Den opskrift finder du lige HER

Iskaffe kan være en tung fornøjelse på kaloriekontoen hvis du drikker den ude, men med få tips kan den også være en ganske sund og stadig lækker omgang. Læs mere HER

bloglovin_annawarrington
Older posts