Du træner mere end du tror!

Inspiration til sund morgenmad: Koldskål!

Jo, du kan sagtens spise koldskål til morgenmad! Det kræver såmænd bare at du liiige ernæringsforbedrer den lidt – med mindre du vil være sulten efter et kvarter naturligvis. En klassisk portion koldskål med kammerjunker er lækker som dessert, men efter min mening egner den sig ikke som morgenmad.

Min version af koldskål som sund morgenmad starter med 3 store spsk skyr som toppes med sukkerfri koldskål fra Cheasy (eller den koldskål du bedst kan li). På den måde får du en base af skyr som giver gode proteiner, men samtidig også smagen fra den søde koldskål. Vil du have ekstra proteiner, kan du røre et scoop proteinpulver med vaniljesmag i skyren inden du hælder koldskål over.

Du kan bruge alverdens toppings til din portion i form af nødder, frugt, granola eller de klassiske kammerjunker. Jeg valgte at køre sommerstilen og toppe min portion med friske jordbær og kirsebær, mandler (for at få det gode fedt fra morgenstunden) og en håndfuld glutenfri cornflakes (for også at få lidt kulhydrater og knas). Det er en relativt lavkalorie morgenmad og mere kulhydratfattig end jeg plejer, så jeg sørger på sådan en dag for at få godt med kulhydrater senere på dagen.

Sommervarmen fik sat min ellers utrolig højtelskede havregrød på en lille pause. Jeg har simpelthen ikke kunne overskue varm grød hver morgen, men nu er gråvejret jo “heldigvis” tilbage og grøden kan igen varme min mave fra morgenstunden. Har du heller ikke ligeså meget lyst til grød når kalenderen melder sommer, så har jeg andre alternativer til sund og lækker morgenmad i et indlæg lige HER.

Indlægget indeholder affiliatelinks til proteinpulver

bloglovin_annawarrington
   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Du træner mere end du tror!