Sukkerfri banana cream pie (Og rabatkode!)

Sund og lækker brunch til 1!

Er du alene i weekenden, så frygt ej! Du kan sagtens lave en lynhurtig og rigtig lækker brunch til dig selv. Og den kan være lige så sund eller så usund som du selv føler for. Jeg foretrak den sund, men energirig fordi jeg var sulten!

Det kan nogle gange virke uoverskueligt at lave lækker mad hvis man skal indtage et måltid alene, men det kan godt svare sig at kæle lidt for detaljen alligevel. For du fortjener da et lækkert måltid uanset om du spiser sammen med andre eller alene!

Jeg fik lavet en rigtig lækker tallerken som endte med at bestå af: frisk grape, et blødkogt æg, lidt neutral skyr toppet med sukkerfri rugbrødscrunch fra ISIS og 2 skiver speltbrød ristet med kokosolie. Og naturligvis; kaffe. Altid kaffe.

Efter jeg havde taget billedet synes jeg alligevel, at der manglede noget. Det er jo søndag! Min lille brunch indeholdt allerede fine kulhydrater, lidt fedt, c-vitamin og protein fra æg og skyr. Meeeen… Den kunne godt blive lidt mere lækker.

Der manglede naturligvis peanutbutter til brødet! Jeg er i øvrigt i gang med at teste lidt forskelligt på min mave, da jeg jo ikke er glutenallergiker, men blot sart overfor gluten. Jeg er blevet inspireret af LowFodMap og det lader til, at spelt går fint hånd i hånd med min mave.  Jeg prøver mig frem og skriver et indlæg om mine erfaringer senere.

Brunchen blev pimpet med et ingefærshot og peanutbutter, samt sukkerfri marmelade til brødet. Det øgede ganske vist både fedt og kalorieindhold, men tog samtidig også lækkerhedsniveauet til nye højder og jeg blev dejlig mæt.

Indlægget er sponseret af ISIS – uden tilsat sukker i form af produkter

bloglovin_annawarrington
   

6 kommentarer

  • Sådan en lækker mogenmad er også bare guf, uanset om man er alene eller ej. 🙂
    Jeg har nydt weekenden i fulde drag, og efter at have sovet længe i går stod jeg op og bagte boller, mens kæresten tog et par timer mere. Det var altså også lidt luksus med sådan en start på weekenden, efter et par måneders hårdt program. <3

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Det lyder som en super lækker weekend Katja, virkelig skønt med stille morgener hvor kroppen vågner af sig selv 🙂 Hav en rigtig dejlig dag 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Håber du får succes med speltbrød i længden også. Jeg følger selv Low FODMAP og det er en stor fordel i forhold til glutenfrit brød, da bageevnen er meget bedre. Og så er det jo egentligt umuligt at vide om det er gluten man er sart overfor eller de kulhydrater hvede, rug og byg især indeholder. Så hvis man ikke er diagnosticeret med glutenallergi er det klart en god ide at prøve af. Mængden kan nogle gange være afgørende, så det er vigtigt at finde sin egen tolerencegrænse. Held og lykke med det.

    Kh.
    Anne-Marie

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Hej Anne-Marie. Vi er helt enige, det er aldrig til at vide præcis hvad det er maven reagerer på og når man netop ikke er gluten allergiker, så er der (efter min mening) ikke nogen grund til at udelukke alt gluten for evigt. Jeg har læst om Low Fod map da min veninde har fulgt det i et par år og nu prøver jeg mig frem med spelt. Indtil videre er maven glad, især når mængderne holdes begrænset. Tak for de søde ord og held og lykke med din egen bagning 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mums, hvor ser det lækkert ud! 🙂 Intet bedre end peanutbutter!

    http://www.malenechristine.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Vi er helt enige Malene Christine, peanutbutter er det bedste 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sukkerfri banana cream pie (Og rabatkode!)