Stram i farsen #2 Kostplanen

Om greenies, grød og grøntsager i morgenmaden…

Kan man putte spinat i sin havregrød? JA! Min yndlingsmorgenmad lige for tiden, er en dejlig omgang proteingrød med dråber af sødemiddel, kanel og ja… frisk øko-spinat! Det smager dejligt, mætter godt i maven og giver lige nogle ekstra vitaminer fra morgenstunden.

Jeg bliver aldrig hende der blærer mig med de såkaldte “greenies” som er blendede grøntsager typisk med lidt vanilje, yoghurt eller lignende. De ser SÅ flotte ud på alle sociale medier, men jeg har lidt 3 problemer med dem.

  1. De smager altså ikke særlig rart. Jeg kan godt lide søde smoothies hvis det endelig skal være og blendet bladselleri gør det bare ikke for mig om morgenen!
  2. De tager jo en krig at lave! Jeg ved godt man kan forberede mange grøntsager aftenen inden, men det gider jeg ærlig talt ikke give mig i kast i, når jeg i forvejen forbereder grøntsager til flere dage af gangen til frokost og aftensmad.
  3. De fleste blendere er fancy og nærmest selvrensende, men der ER bare mere oprydning og rengøring ved at lave en kæmpe greenie end ved en gryde med grød. Jeg siger det bare…

Nå, er du ligeså negativ som jeg er overfor greenies? Bare rolig, du kan stadig få lidt grønt i kroppen sammen med morgenkaffen. Du kan nemlig enten rive gulerødder, rødbede eller squash direkte ned i din morgengrød! Er du endnu mere doven, orker du ikke et rivejern, så kan du have en stor bunke frisk øko-spinat liggende i køleskabet og simpelthen bare smide en håndfuld ned i din morgengrød lige inden den er færdig. Lad den stå i 5-10 min efter du har taget den af varmen, rør godt og smag til med salt, vanilje og/eller sødemiddel.

Jeg lavede min grød på vand, æggehvider og sødemiddel, og serverede med hindbær fra frost som havde fået et lille opkog. Nu er jeg jo i gang med projekt stram i farsen og har derfor ikke helt så meget spillerum, men du kan lege med diverse toppings ala nødder, frisk frugt, mere spinat, proteinglasur eller hvad du nu har lyst til.

Læs mere om hvad jeg spiser under projekt stram i farsen HER og kontakt selv Kira Eggers (der har lavet min kostplan i dette forløb) hvis du vil være strammere i farsen – og ikke gider blende grøntsager hver morgen…

bloglovin_annawarrington
   

6 kommentarer

  • Katrine

    Squash er guds gave til al morgenmad. Den ter sig godt i grød, i salte/søde omeletter, salater, varm eller kold. :yum:

    Jeg har aldrig prøvet spinat i grøden. Det må på to do listen.

    God weekend herfra. :relieved:

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Det må du prøve! Jeg er (næsten) sikker på, du kan lide det 😀 Hav en dejlig weekend 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Michelle

    Lige nu kører jeg den ikke så meget mere, men en hel squash og en banan med lidt vand (ganske lidt, så er konsistensen tykkere) og sødemiddel er altså et sikkert greenie-hit hos mig! Du kan da ikke fortælle mig, at den ikke er sød nok?? Eventuelt med lidt proteinpulver for en tykkere konsistens og sødme… Her kan du også tilsætte spinat, hvis den skal være grønnere i farven – men den smager nu bedst uden 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Du giver faktisk nogle rigtig gode tips Michelle… Måske har jeg været for doven og givet op for hurtigt? Udfordringen er hermed taget op og jeg forsøger mig med et par greenies i næste uge 🙂 Hav en god weekend!

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Michelle

      Denne her kan jeg ihvertfald godt stå inde for! Opvasken er dog stadig den samme haha 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Ha ha, sørens! Den kunne du ikke også lige fikse? 😀 Ej, den lyder lækker og jeg har hermed bestemt at give greenies en chance!

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Stram i farsen #2 Kostplanen