Jeg orker ikke "sund jul" ræset!

Sådan får du stærke ben og faste baller!

Alle vil gerne have en fast og rund numse, samt stærke ben, der gerne må vise lidt markeringer. Eller er det bare mig?

Der var engang i mine unge teenageår, hvor det bedste i verden, var tynde ben. De skulle faktisk helst være så tynde som muligt. Jeg fandt dog (heldigvis) hurtigt ud af, at tynde ben faktisk ikke være særlig sjove at rende rundt med. De kunne jo hverken bære mig særlig langt eller løfte særlig tungt.

Det er sjovt som æstetiske præferencer kan ændres sideløbende med andre præferencer. Jeg er vild med følelsen som mine ben giver mig, når de føles stærke. Og nu synes jeg, sjovt nok, at trænede ben, er flottest. Det er praktik nok!

Tidligere på ugen trænede jeg med min træner, Michael Kayser, der havde strikket et ondt, men godt, træningsprogram sammen til ben og baller. Jeg har nemlig selv nævnt, at jeg er ked af, at styrken i mine ben er faldet siden sommer, hvor jeg holdt en træningspause grundet smerter fra hofterne. Nu er jeg i gang igen og så er det bare op på hesten, hvis jeg vil have de stærke stænger og faste baller!

Mit forløb med Michael Kayser er sponseret til bloggen

Billedet er fra cykelkalenderen 2016, som jeg medvirker i for Cykelpartner

Mine smerter fra hoften er stort set konstante nu, og da jeg får det bedre i hele kroppen af træning, og mit humør stiger, ser jeg ingen grund til, at lade smerterne stoppe min træning. Med mindre noget føles helt galt naturligvis. Læs mere om træning med smerter lige HER

Michael og jeg trænede både lette squat, hvor min styrke faktisk er steget med 10 kg siden vi startede, og dødløft. Generelt er dødløft en god øvelse til mine hofter, da jeg kan stabilisere med hele kroppen og holde bevægelsen meget “lige”, hvilket ikke genererer ligeså meget som andre øvelser. Jeg øver mig stadig meget på både teknik og styrke i dødløft, men her er hvor jeg er lige nu:

Derefter havde Michael fundet på et dejligt superset bestående af kickbacks i en maskine, så kroppen er fikseret og presset lettes fra hoften, kombineret med lunges uden vægte. Lunges er nogle af mine hadeøvelser, da min balance virkelig stinker. De er derfor langt fra de pæneste i verden, men jeg lover, det var hårdt at holde koncentrationen og spændingen!

At få faste baller og stærke ben, er ikke nogen let sag, og der sker bestemt ikke bare over natten. Det kræver godt med mad, masser af træning, der er tilpasset din krop og dit niveau, samt en god portion tålmodighed! Det sidste er bestemt ikke noget jeg selv er indehaver af, men jeg arbejder på sagen!

Mit tøj på billedet er sponseret af hhv. Bodylab og Hummel

Du kan læse flere af mine sjove (læs: hårde!) øvelser og programmer om træning af ben og baller lige HER, HER og HER.

Du kan også bare finde Michael Kayser Facebook og få lagt et træningsprogram, der giver dine baglår og baller noget at tænke over dagen efter!

bloglovin_annawarrington
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Jeg orker ikke "sund jul" ræset!