Årets nytårslook 2015

Her er mit nytårslook i år. En gammel, simpel grå kjole i det blødeste stof – med et lille kig til maven. Jeg håber at den gode nytårsmad fra Köd efterlader plads til en pæn mave efter maden, men ellers må jeg bare drikke champagne nok til ikke selv at tænke over det. Nytår handler jo om at hygge sig med mennesker man holder af.

Min make er super simpel som altid klassisk med en flydende sort eyeliner og røde læber. Hvorfor ændre noget hvis det virker, ikke sandt?

Jeg håber i allesammen får et helt fantastisk nytår, uanset hvordan i vælger at holde det. Tusind tak fordi i læser med. Vi ses (forhåbentlig) i 2016

bloglovin_annawarrington

Året der gik 2015 #1

Året synger på absolut sidste vers og mine 9 mest delte billeder på Instagram viser et år med både sund mad, bland selv slik, photoshoots i undertøj (af et par omgange), træning og en ny hårfarve. Men hvad er der sket her på bloggen i 2015? Her kommer et tilbageblik af årets første del…

I januar så min hverdag en del anderledes ud end den gør i dag på sundhedsfronten. Jeg var nemlig på diæt og havde en plan om at stille op til en fitnesskonkurrence på et tidspunkt. Jeg var overbevist om, at hvis jeg bare fulgte nogle gode kost og træningsplaner, så ville min tidligere smerteplagede krop da sagtens kunne stå og skinne på en scene med spændte muskler og en centimeter tyk spray tan. Det viste sig senere, at jeg tog fejl. Men dengang, for snart et år, siden skrev jeg et indlæg om at planlægge min dag ud fra træning. Det indlæg kan du læse HER. Du kan også læse om en dag i min på min diæt lige HER

I februar bagte jeg verdens bedste sunde romkugler og snakkede om at have en sundere cheatday fra diæten og så var jeg super stolt af mit nye samarbejde med Hummel – det er jeg i øvrigt stadig! Jeg var også for første gang med til et photoshoot, hvor min gamle træner og jeg fik taget fitnessbilleder. Det var grænse overskridende og virkelig sjovt!

I marts øvede jeg mig i at lære at tage nej-hatten på som en del af Mental Topform forløbet, som jeg var en del af. Jeg lavede den perfekte proteingrød og delte 10 sjove ting om mig selv HER. Marts var også måneden hvor jeg valgte at slutte min diæt og vælge drømmen om bikinifitness fra. Ikke et let valg dengang, men set i bakspejlet har jeg ingen kvaler haft siden. Min prioritet er at passe på min krop, ikke nedbryde den.

April blev måneden hvor jeg bad alt selvhad om at skride og øvede mig at hvile mere i mig selv og min krop som den nu engang så ud. Jeg delte nemlig en teaser på et photoshoot som involverede helt almindelige sunde og stærke damer – i undertøj. I april skrev jeg også et personligt indlæg om min genoptræning og en mere eller mindre seriøs liste med grunde til, at jeg aldrig kommer til at leve lowcarb. Havregrød var flere punkter på listen!

I maj skrev jeg et personligt indlæg om at arbejde med og ikke imod sin krop. Det er en svær balance, som jeg stadig arbejder på. Jeg bagte også utrolig meget kage og snakkede både om hverdagskage og helligdagskage og weekendkage. Jeg skrev også et kritisk indlæg med titlen “op i røven med burde” i kølvandet på det, efter min mening, super fine photoshoot som jeg var en del af med formålet om, at nuancere mediebilledet af den trænede kvindekrop. I den forbindelse brølede jeg også noget i indlægget med spørgsmålet om en str. 36 virkelig kan kaldes småtyk?  Husk; du kan sagtens være fit uden sixpack!

I juni sørgede jeg for at den sixpack ikke er en realitet ved at lave en drøn lækker sukkerfri isdessert og jeg stillede også spørgsmålet hvor vigtige dine deller i virkeligheden er. Juni var en hård måned for mig personligt, da mine tidligere så samarbejdsvillige smerter, begyndte at give mig store problemer i hverdagen igen med smerter. Èn måde at tackle det svære på, blev mindfulness. Det skrev jeg lidt om HER. Jeg blev tekstforfatter og nægtede at lade smerterne definere hverken mig eller min hverdag og fortsatte med at leve det liv jeg elsker med træning, blogging, søde veninder, mit studie og frivillige arbejde.

Tak fordi du læser med!

bloglovin_annawarrington

SKAL vi lære noget HVERT år?

Nytåret er lige om hjørnet og nu skal vi allesammen gøre status over året, der er gået. Vi skal helst have lært noget det sidste år. Helst noget personligt og vigtigt. Vi skal også helst have haft signifikante op og nedture, som nu har formet vores måde at være menneske på. Og så skal vi helst se frem til 2016, hvor vi naturligvis kan bruge alt det vi har lært i 2015.

Men er det virkelig sådan hvert eneste år? Kan man gøre status over et år på den måde? Jeg tror ikke nødvendigvis at læring er en lineær udvikling. Jeg tror ligeså godt du kan have en fantastisk aha oplevelse på en helt almindelig tirsdag morgen i september, som du kan ved at forsøge at gøre dig filosofiske tanker over året der er gået d. 30 december.

Som regel bliver ting særligt gode, når vi forcerer noget. Det er i hvert fald ikke min erfaring. Måske kan du bedst tænke store tanker, når du har en dato at gøre det på, men jeg tror ikke nødvendigvis at alle får et lys til at gå op for dem – bare fordi det er årets sidste dag.

Jeg vil gerne opfordre til at gøre status, bare ind i mellem, til hverdag. Måske lader du tankerne vandre en varm juni morgen og opdager, at du i virkeligheden ikke bryder dig om dit studie. Eller måske kommer der nogle tanker om hvad der er vigtigst for dig i livet på en ganske kedelig regnfuld november eftermiddag. Når de tanker kommer, så lyt til dem. Du behøver ikke gemme dem væk og først forsøge at finde dem frem lige inden champagnen trækkes op og dronningen holder sin tale.

Hvordan har du det med status over året?

 

bloglovin_annawarrington

Træner du kun for at se godt ud?

Styrketræning har ry for at være en egoistisk sport, hvor folk kun går op i hvordan de ser ud. Men kan det virkelig passe? Er alle os i fitnesscentrene i virkeligheden bare narcissistiske og selvbevidste wannabe muskelbundt, som aldrig helt bliver tilfredse med vores spejlbillede?

Fitnessverden, bredt forstået, kan givetvis være en smule fikseret på udseende. Ikke at der er noget galt med at ville forbedre sin krop eller gå op i sin krop. Det gør jeg også selv og ser intet problem i, at arbejde for en krop jeg har det godt i. Og jeg føler mig da også bedst tilpas, når jeg føler mig smækker lækker.

MEN; det er sgu da trist hvis træning udelukkende handler om udseende, er det ikke? Måske kan vores opfattelse af styrketræning (og endda måske også os selv) ændres, hvis vi tænker formålet med vores træning ikke “bare” er vægttab, større booty eller slankere talje. Hvis vi mentalt omstiller vores tankegang, bare en lille smule, og fokuserer på teknik, styrke, bevægelighed og selve følelsen fra træningen, så sker der måske noget andet…

Min træner (som sponserer et forløb til mig) Michael Kayser, har startet et projekt sammen med en række andre dygtige trænere, som gør op med træning som noget, der kun handler om at se godt ud.

De starter en bootcamp efter nytår, som ikke handler om sixpacks eller vægttab, men om bevægelse og funktion. Det handler om performance!

“Vi gør op med æstetikbaseret træning og fokuserer 100% på performance. Vi vil gøre dig stærkere, hurtigere, mere eksplosiv, mere udholdende og, ikke mindst, øger din selvtillid – kort sagt: vi giver dig muligheden for at blive den bedste, mest atletiske version af dig selv!”

Tilmelder du dig deres performancebaserede bootcamp får en 8 ugers intensiv bootcamp med 2 ugentlige holdtræninger, individuelt planlagt træningsforløb tilpasset til den enkeltes niveau og lukkede træninger i Performance Institute, hvor der er hele 4 personlige trænere til rådighed – hver gang! Pris: 3.200,- kr

Har du spørgsmål kan du kontakte: theperformanceinstitutecph@gmail.com. Tilmelding åbner 1.1.2016 (når du er vågnet af dine tømmermænd).

 

bloglovin_annawarrington

10 fitnesstyper du helt sikkert har mødt

Der er bare nogle stereotyper, som holder stik. Det er super generaliserende, men åh.. Det kan også være lidt sjovt. I hvert fald hvis vi snakker om de klassiske fitnesstyper, som du helt sikkert har mødt!

Jeg har læst med hos den unge og sjove nybagte mor på incredibaby.dk og hun skrev i går et indlæg om 10 mødre, du helt sikkert kender eller har mødt. Det gav mig inspiration til at tænke over 10 klassiske fitnesstyper, som du måske er stødt på?

  1. Crossfitteren. Personen lever og ånder for crossfit, hader Fitnessworld og griner af dem, som træner foran spejle. Det skal være råt, der skal lyd på hver træning og det handler ikke om store muskler, men om råstyrke. Personen spiser garanteret paleo-kost (plus en kage hist og her) og er det en mand, har han fuldskæg.
  2. Sminke-dukken. Kan både være en mand og en kvinde, men denne person går mere op i hvordan han/hun ser ud under træning end selve træningen. Det handler om lækkert træningstøj, vandfast foundation og hår der bare spiller. Står du i vejen foran spejlet, bliver du seriøst upopulær overfor denne person!
  3. Undvigeren. Medlemskortet til træningcenteret er altid i tasken, men denne person kan bare ikke liiige nå det denne her uge. Men næste uge du, der skal den have gas! Eller, måske ugen efter.
  4. Fighteren. Personen der har tabt en anden persons kropsvægt og som aldrig klager. Den død seje type som knokler røven ud af bukserne i træningscenteret og som måske bliver undervurderet af de andre fordi de ikke kender hans/hendes historie.
  5. Stønneren. Jamen, behøver jeg skrive mere? Der skal lyd på og der skal meget lyd på – også selvom han/hun (som regel en han) bare varmer op. Vi andre skal jo vide, at de træner!
  6. Brokkeren. Personen der i virkeligheden hader at træne, men som føler at de bliver nødt til det. Det er naturligvis altid fint at have en offday, men denne person har bare lidt en offday hver dag. Enten må du håbe at han/hun altid træner alene eller også kan du komme med et venligt, men bestemt, forslag om at personen måske skal prøve noget andet træning. Løb, svømning, dans?
  7. Den alvidende. Ved du godt, at den øvelse er bedre, hvis du lige løfter skulderen lidt? Denne person ved altid bedst og elsker (ELSKER) at rette alle andre.
  8. Bodybuilderen. Altid spraytanned, altid klar til at flexe foran et spejl og har med garanti spist flere kilo kylling og ris i sit liv end du vejer.
  9. Den svedige. Vi sveder allesammen, men ikke helt ligeså meget som ham/hende. Men uheldigvis glemmer han/hun altid sørme lige et håndklæde, så svedpletten følger dem fra bænk til bænk i centeret. Fedt.
  10. Instagrammeren. Personen der ikke kan træne uden at der liiige er taget et selife først. I ved, sådan en kikset type der tager billeder af sig selv i træningstøj foran et spejl… Hov….

Mit træningstøj er sponseret af Hummel

Har du mødt nogle af de 10 fitnesstyper?

bloglovin_annawarrington
Older posts