Vind Valentines dag blomster på Instagram

Den dovne guide til vægttab

Rigtig mange vil gerne tabe sig, og der er nok ikke ret mange (lovlige) industrier, som tjener flere penge end dem involveret i vægttab. Desværre hersker der også en slags tidsånd, hvor resultater helst skal ske her og nu, og gerne med minimum indsats. Det har resulteret i en sørens masse skøre kostidéer, slankekure og produkter, som altsammen lover dig din drømmekrop.

Vil du gerne høre gode råd til et hurtigt vægttab, så kommer her en doven guide til vægttab, men også bagefter en mere realistisk og fornuftig (i mine øjne) vej til en sund og slank krop. Jeg trækker på mine egne erfaringer, egen research og en masse træning, samt gode snakke med min egen træner, Michael Kayser. (MIT FORLØB MED MICHAEL ER SPONSERET)
12736046_10208598092571104_718560477_n

Hvad kan du gøre, hvis du gerne vil tabe dig?

  1. Hoppe på den første og bedste kur, som du finder på nettet.
  2. Lægge alt ansvar fra dig og stole blindt på en coach, et dameblad eller noget du har læst på nettet
  3. Undlade at se indad og overveje hvorfor du har problemer med mad
  4. Følge en kostplan slavist
  5. Sætte virkelig høje mål for dig selv. Hvorfor vente? De 5 kg kan da snildt ryge på 4 uger!

Hvad bør du måske i stedet gøre, hvis du gerne vil tabe dig?

  1. Undersøge grundigt hvilken kost, der passer til dig og din krop. Brød er måske slet ikke så slemt?
  2. Tage ansvar for dig selv, din krop og din sundhed. Du vælger selv, hvad du putter i munden. Men du vælger også selv, hvilke eksperter der skal fylde i din selvbevidsthed. Måske er din coach ikke klogere på din krop, end du er?
  3. Tage et kig på din historie med mad. Hvorfor har du mon svært ved at spise sundt? Trøstespiser du? Keder du dig? Er der nogle følelser af mindreværd fra din barndom, som kunne influere din kost i dag?
  4. Lægge en realistisk og fleksibel plan for din kost, der overordnet giver dig nogle retningslinjer at spise efter, men som ikke udelukker hele fødevarergrupper. Igen, måske er brød ikke så slemt.
  5. Droppe dine drømme om verdens laveste fedtprocent eller helt flad mave om en uge. Smid vægten ud, kig dig i spejlet og fjern fokus fra alle tal. Hellere sætte dine mål mere langsigtede og hav en realistisk plan, der passer til din (måske travle) hverdag, hvor det bliver muligt for dig at overholde planen.

bodylab1-680x763

Du kan læse mere om min holdning til et sundt liv i balance, hvor der både er plads til rødvin og broccoli på Lines blog, hvor jeg i dag gæsteblogger om netop balance.

Trænger du selv til en opsang fra en (fornuftig og afslappet) fagperson, kan du fange min træner Michael på Facebook HER, besøge hans hjemmeside HER eller sende ham en mail på: mk@kayserfitness.dk

bloglovin_annawarrington
   

2 kommentarer

  • Ditte Nørgaard

    Det glæder mig så meget at se et indlæg, som er virkelighedsnært og som bryder med den forfærdelige “tab dig 10 kilo på x antal uger-tendens”.
    Tak fordi, du har et mere værdifuldt syn på sundhed! Det er der brug for i denne verden, hvor hovedparten af det, der skrives på spisesedlerne, er lovende ord om den sidste nye mirakekur fra hollywood.

    Jeg tror, man taber sig bedre og sundere af at tabe sig ud fra en “doven” guide 😉 Og så er det jo bare sjovere at have det godt, selv hvis man prøver at smide lidt kilo – eller for den sags skyld måske prøver at tage på.

    PS: har lige fået fat i det nye woman-blad, og jeg læste artiklen om dig med stor interesse. Så cool, at du er med 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Tusind tak for de søde ord Ditte! Jeg er helt enig med dig, det er sgu sjovere at have det godt! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Vind Valentines dag blomster på Instagram