Har du dårlig ånde?

One pot pasta på 15 min (vegansk)

Aftensmad efter konceptet “one pot” er simpelthen genialt, hvis du spørger mig. Det betyder, at du kan lave hele din aftensmad i én gryde! Hvilket naturligvis så også betyder; mindre opvask, mindre arbejdstid og mindre energi brugt i køkkenet. Det betyder dog ikke, at du behøver gå på kompromis med smag eller sundhed i din mad.

I går var jeg småtræt, da jeg ankom til København om formiddagen og derefter tog direkte på studiet, hvor min studieveninde og jeg har en ret stor opgave, der begynder at have en snigende deadline. Jeg forsøger jo at nå det hele, før jeg rejser til New York om 2 uger.

Aftensmaden endte med at blive en overraskende succesfuld one pot pasta – lavet glutenfri og vegansk. Den bliver dog hverken kedelig eller frelst af den grund. Du får opskriften her, så du selv kan prøve. Den tager (seriøst!) ikke mere end 15 min.

vegan3

Opskrift til 2 personer (eller 1 person aftensmad og frokost dagen efter)

– 1/2 stor sød kartoffel

– 1 tsk kokosolie (til at stege i)

– 1 tsk chilipulver

– Salt/peber

– 1 lille hvidløg

– En stor håndfuld snittet spidskål

– 1 dåse (240 gram) kikærter

– 2 håndfulde frisk grønkål

– 2 foråsløg

– Nudler eller pasta. Jeg brugte nogle lowcarb såkaldte “fitnessnudler”, som er kogt på forhånd, men brug hvad du foretrækker. Der findes efterhånden mange naturligt glutenfri pastavarianter med sojabønne, linser, ærter osv. De skal så koges seperat eller koges sammen med retten, hvor du tilsætter et par dl grøntsagsboulion.

– Et par friske tomater

– Frisk persille (til pynt)

 

vegan

Skræl den søde kartoffel og skær den i fine tern. Steg dem sammen med finthakket hvidløg og chilipulver i kokosolie i ca. 5 min. Tilføj finthakket spidskål, kikærter, forårsløg, salt og peber og lad det simre sammen et par minutter på middelhøj varme. Koger du pasta sammen med, så tilsæt pasta og et par dl grøntsagsboulion. Du kan også bare tilføje pasta, du har kogt dagen før.

Efter ca 5 yderligere minutter, hvor det hele er svitset godt sammen, tilsætter du lidt vand og grønkål. Lad det stå i en 5 minutters tid (nu er vi oppe på 15!) og vend friske, finthakkede tomater sammen med det hele. Bum, så har du en one pot pasta lavet på et kvarter fyldt med smag og næring!

Vil du se lidt mere inspiration til lækker og vegansk aftensmad? Se opskriften på min veganske “kødsovs” lige HER

bloglovin_annawarrington
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Har du dårlig ånde?