5 sunde opskrifter til påske

Overload af topping!

Hvor meget topping skal der være på en skål skyr, yoghurt eller grød? Mit svar; så meget som du overhovedet kan få plads til eller har lyst til! Hvis der er noget jeg er vild med, så er det en skål med noget mættende i bunden og noget knasende, sødt og smagfuldt på toppen!

Det giver bare en form for barnlig tilfredshed at sætte tænderne i noget, der knaser og som kan spises med en ske. Eller er det bare mig? Som regel spiser jeg jo havregrød til morgenmad toppet med gode sager, men det sker også at min morgenmad er skyr/yoghurt som base i skålen. Er jeg ikke helt ligeså sulten om morgenen, er en skål mejerprodukter et godt alternativ til grøden, synes jeg.

INDLÆGGET INDEHOLDER AFFILIATELINKS

12670507_1247617325267972_3373378982242188887_n

De bedste og lækreste toppings til grød eller yoghurt:

– Chia frø (rige på protein og omega-3). Kan købes økologisk HER

– Kokosflager eller kokosmel.

– Nødder med mørk chokolade. Kan købes HER

– Friske bær eller tørrede fx. gojibær som er rige på c-vitamin

– Paranødder. En fed nød med mange kalorier, men gode fedtsyrer og dejlig smag. Kan købes økologisk HER

– Frisk frugt

– Solsikkekerner. Smager skønt hvis de lige ristes på en tør pande med lidt salt og chilipulver. Kan købes HER

– Tørret frugt eller en rawbar skåret i små skiver. Find en øko-variant lige HER

Frugtpuré eller kogt frugtgrød, som du laver selv. Se fx. hjemmelavet mos med æbler med vanilje HER

 

bloglovin_annawarrington
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

5 sunde opskrifter til påske