Skal du have en personlig træner?

Chili sin carne

En grøn og mættende aftensmad, som måske ikke lige er så sommeragtig, men som smager ganske skønt og mætter super meget, er aldrig en dårlig idé i mine øjne.

Chili sin carne er en utrolig SU-venlig og meget tilgivende ret, der stort set redder alle dine rester fra grøntsagsskuffen fra skæbnen i bunden af skraldespanden. Du kan lynhurtigt, billigt og meget nemt smække aftensmad sammen til flere dage, som er næsten umulig at gå galt i byen med. Køber du en god salsa (eller laver den selv), fyrer godt med hvidløg, spidskommen og evt lidt ekstra chili med, så kan din chili sin carne faktisk kun ende med at være brand harmende lækker!

chi2

 

Chili sin carne til 2 personer i flere dage

– 1 løg

– 2 fed hvidløg

– 1 helt glas salsa

– 1 dåse flåede tomater

– salt/peber/spidskommen/tørret chili i de mængder du foretrækker

– Fintsnittede grøntsager (4-5 håndfulde af alt hvad hjertet eller grøntsagsskuffen begærer)

– 2 dåser blandede bønner. Jeg brugte sorte bønner og kidney bønner.

chi

Servér din chili sin carne med brune ris (ca. 50-75 gram pr person alt efter sult), hele majskobler, en ekstra klat salsa på toppen og drys med frisk persille.

Tip til ekstra lækre ris; hak frisk persille og vend forsigtigt i risene, når de er kogt. Du kan også give dem et skud salt og peber eller prøve at koge dem i halvt vand og halvt kokosmælk, hvis du laver asiatisk inspireret mad.

Har du lyst til at finde mere grøn inspiration? Jeg har en hel kategori på bloggen med lækkerier, der er veganske eller vegetariske, som du finder ved at klikke henholdsvis HER og HER.

kød

Skal der hellere være gang i kødgryderne, så elsker jeg selv en helt klassisk omgang pasta med kødsovs.

 

bloglovin_annawarrington
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

Skal du have en personlig træner?