10 gode råd til frivlligt arbejde

Fra fit til skinny

Der var engang et par runde, relativt markerede skuldre. Nu stikker der en knogle frem fra nogle tynde arme. Der var også engang nogle squattende lår, der kunne bære hele min vægt i kilo, hvis den var placeret på nogle vægtskiver. Nu er der nogle tynde stænger, der har det famøse (og ikke videre attraktive, efter min mening) hulrum mellem sig. Det såkaldte thigh gap, som jeg ville have givet min højre arm for som teenager (trist, men sandt).

For bare 1 år siden trænede jeg 4-5 gange om ugen. Træning var en integreret del af min hverdag og jeg brugte lang tid på at overveje personlige trænere, samle viden om forskellige øvelser og svede dagens frustrationer ud i træningscenteret. Jeg var begrænset af mine smerter fra hofterne, der som bekendt desværre er mere eller mindre kroniske, men selvom min træning ikke var på et særlig højt niveau, så fyldte det meget i min bevidsthed og i min hverdag.

Sceneskift til foråret og sommeren 2016, hvor jeg befinder mig midt i min yndlingsby og lever det liv, jeg har drømt om meget længe. Men livet i New York har ikke kun været nemt. Jeg har haft travlt, gået lidt for meget ud om aftenen og har ikke passet mine måltider, hvilket har resulteret i et vægttab på omkring 8 kilo. Mine tanker om selve vægttabet kan du læse HER

Det paradoksale er, at tankerne om min krop og dens udseende har fyldt utrolig lidt. Der var engang, hvor jeg kun tænkte på at være tynd, men nu hvor min krop vist godt kan beskrives i den kategori, fylder tankerne om ’skinny’ bare virkelig lidt.

Det giver ikke nogen ekstra værdi til mig, min hverdag eller mit liv – hvad jeg vejer. Jeg definerer ikke alene mig selv ud fra min vægt eller min krops udseende, og jeg bliver hverken et bedre eller dårligere menneske af, hvor store muskler eller hvor lav en fedtprocent jeg har. En meget banal erkendelse, men ikke desto mindre nogle gange fint at minde sig selv (og andre) om.

fittilskinny

Mangler du lidt mere styr på gode kostvaner og eventuelt lidt mere sul på kroppen? Jeg kan anbefale at alliere dig med dygtige fagfolk, der kan hjælpe dig godt på vej. Læs de 10 spørgsmål jeg mener, du bør stille din personlige træner, før du vælger ham eller hende til at hjælpe dig – hvad enten dit mål er vægttab, opbygning af muskelmasse eller bare at få bevæget kroppen lidt.

bloglovin_annawarrington
   

4 kommentarer

  • anna

    håber på det bedste for dig- du skal bare gøre dit bedste og jeg kender kun få kvinder der kan klare det hele og som gør det rigtigt godt på alle områder men det er kun de færreste der kan det – du gør det vel så godt du kan og det er ok

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Tak for de søde ord Anna. De er meget værdsat 🙂 Vi kvinder er generelt alt for hårde ved os selv i forhold til, hvad vi tror, vi skal kunne klare. Det er værd at huske på!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Isabella

    Hej Anna,
    Jeg ved godt, du sikkert er er lige så langt ude, men jeg har anoreksi på 4 år, og du skal virkelig passe på, det ikke bliver en ‘obsession” at være tyndere, end du er! Ville aldrig, end ikke for min værste fjende ønske, de fik en spiseforstyrrelse, for det er så sindsygt svært at komme ud af. Hver evig eneste dag er en kamp, og jeg ville virkelig ønske, jeg ikke havde udnyttet og stadig, udnytter denne ekstrem kur. Det er et forfærdeligt liv, og man ødelægger totalt sin fremtid! Derudover elsker jeg din blog, og håber du får det bedre med dig selv og dit ‘nye’ liv i NYC!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anna Warrington

      Tak for bekymringen Isabella. Det sætter jeg stor pris på. Jeg er meget ked af at høre, at du er ramt af den forfærdelige sygdom og jeg ønsker dig alt det bedste med din bedring fremover. Jeg håber, du får den hjælp, du har brug for til at få det bedre. Jeg har selv haft spiseforstyrrede tanker, som dog aldrig blev til en spiseforstyrrelse, så jeg er meget bevidst om, at mit væggttab nu ikke skal føre til yderligere tabte kilo. Jeg har fuld fokus på at passe godt på mig selv med nærende mad og jeg vil meget gerne tage nogle kilo på igen, men vigtigst af alt, så har jeg det psykisk godt og ved derfor, at jeg ikke er på vej ud i en spiseforstyrrelse. Tak fordi du læser med 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Læs næste indlæg

10 gode råd til frivlligt arbejde