'Bliv rask straks' hjemmelavet juice

Glutenfri gulerods pandekager

Er du træt af proteinpandekager, der allesammen smager ens? Denne opskrift er et lidt anderledes bud på glutenfri pandekager til morgenmad, der indeholder mættende fibre og proteiner. Og så smager de også virkelig lækkert, så det er en win win i min bog.

Det tager ikke meget mere end et kvarter, tyve min at smække en portion varme pandekager sammen til morgenmad, og det giver bare hele morgenen et ekstra præg af selvforkælelse med sådan en stak pandekager, synes jeg. Disse pandekager indeholder gulerødder, men du kan prøve dig frem og bruge opskriften som basis, men så eksperimentere med revet squash, lidt appelsinsaft, en teske kanel eller hvad du nu har lyst til om morgenen. Velbekomme.

Læs også ‘Nemme pandekager uden mel’

16216406_10211809314129636_1169236169_n

Opskrift på glutenfri gulerods pandekager (indeholder reklamelinks i form af affiliatelinks)

– 2 æg

– 1 spsk skyr (eller hytteost)

– 3 spsk sojamel (eller anden slags mel)

– 1 knivspids salt

– 1 stor gulerod (revet groft)

– 2 spsk havregryn (er de grovvalsede skal de lige en tur i blenderen)

– 1 lille tsk bagepulver

– 1-2 spsk kokosolie (eller anden fedtstof til stegning)

Bland alle de tørre ingredienser i en stor skål og tilføj derefter æg og skyr, mens du rør det godt sammen. Tilføj til sidst den revne gulerod og rør igen dejen godt sammen. Føles den for tør, kan du tilføje lidt vand, mælk eller appelsinsaft. Føles den for våd, kan du tilføje lidt ekstra mel eller havregryn. Brug dit favorit fedtstof til stegning og vær sikker på, at panden er godt varm, når du steger dine pandekager. Det bedste resultat opnås, hvis de er relativt små, så er de nemmere at vende på panden. Det kræver ikke mere end et par minutter på hver side, før de er færdige.

16215654_10211809314009633_1374968187_n

Vil du have lidt ekstra protein i dine pandekager, kan du tilføje 1 scoop proteinpulver med vaniljesmag. Det kan også hjælpe med at gøre dejen lidt tykkere, hvis du synes, den mangler lidt mere struktur.

Du kan servere dine pandekager præcis som de er eller opgradere din tallerken med lidt frisk frugt, en klat skyr rørt med vaniljepulver eller måske noget pandekagesirup, hvis du vil have noget ekstra lækkert.

bloglovin_annawarrington
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

'Bliv rask straks' hjemmelavet juice